W J Meade
Stratford, London, E15
4.6/5, 40 reviews
85% recommended
69% sales valuation accuracy
88% sales fee satisfaction
82% lettings valuation accuracy
99% lettings fee satisfaction

“I went to wj Meade in Stratford branch for re......”

Share on :
Jan 18,2020
Minithumbdown
By: 'Sam'
Jan 18,2020
0 people found
this helpful
I went to wj Meade in Stratford branch for rent the property ‘I thought they are professional but they are Doing actually fraud with people like take deposit for property at the end credit check they said report wasn’t good so we retain your deposit that’s means they show the property to tenant Not to give rent just take the money intentionally ‘ I believe this is fraud & not acceptable.
Once I asked money back manager billy threatened me to call police ‘ he think he is a big man & I reply go on .
Thayer on Left
They doing with so many people so far I Know so we following the process to get the money back also report to the local
Authorities.
Was this helpful? Yes
By: W J Meade
Jan 21, 2020
Good morning Sam,

I have looked into your complaint after speaking with the Stratford team, and can see that you were an applicant for one of our rental properties. Before securing a property, we always explain what we require from an applicant in order to pass affordability checks.

I can see from our records that you signed our Application Form as well as our Applicant Terms & Conditions. When your referencing form was completed, it came to our attention that you gave false information regarding your employment details and earnings.

To protect our landlords and their properties, we mandate affordability needs to sit between 2.5 times – 3 times the yearly rent, and this is made very clear within our terms and conditions. You assured us that you could meet the affordability, and unfortunately this was incorrect as your earnings were £10,000 under what you stated on both forms.

Further to this, we looked at ways around this sticking point as we wanted to continue with yourself as an applicant. The two options given to you were either that you needed a guarantor or you needed to pay the shortfall of the rent up-front. You rejected both propositions, which gave us no option but to halt your application.

As outlined in the terms and conditions, should you give false or misleading information that calls into your suitability as a tenant, we are entitled to retain your holding deposit to cover our administration costs.

When you came into the office you became very aggressive and were shouting at staff members. We take a zero tolerance policy against abuse of our staff, and therefore after asking you to calm down, we asked you to leave the premises or we would contact the police as your behaviour became increasingly hostile.

W J Meade stand by our decision to retain your holding deposit as you gave false information about your affordability, which then called into your suitability as a tenant. You rejected our two proposals to help you rent this property, and there was nothing further we could do to help you.

Should you wish to discuss this further please get in touch at hello@wjmeade.net

Regards,
W J Meade Customer Service Team

Agent Response / Add a Comment

You can use this form to reply to the above review or a displayed comment on the above review.




Note: Your comment will not be activated until you click on the link in an email sent to your address as submitted in the form above. By clicking on Submit Comment you agree to receive an activation email from allAgents.


Opening Hours
Address

W J Meade
41 The Broadway
Stratford,London
Greater London
E15 4BQ
020 8221 8161

Performance statistics
Services Valuation Accuracy Fees Satisfaction Min Price of property reviewed Max Price of property reviewed
Sales 69% 88% £249,500 £620,000
Lettings 82% 99% £1,000 £1,700
Review statistics
From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
10 1 6 1 10 1 6 2 2 1
Areas covered
  • E15
  • E20
  • E7
  • E13
  • E12
  • E11
  • E10
  • E6
  • E16
  • IG1
Services offered
  • Sales
  • Lettings
  • Block Management
  • Surveys
  • Conveyancing
  • Mortgage Advice
Members of
DPS Move With Us
Latest Properties

No Properties

“Strongly recommended...”

Share on :
Sep 07,2020
Minithumbup
Michael
Richard
By: 'Katherine'
Sep 07,2020
0 people found
this helpful
W J Meade, particularly Richard and Michael who we had the most contact with, were brilliant. Richard was sensible and open in valuing our home. He was always pleasant and thoughtful in communication and when conducting our viewings. He handled our offers well and got ...
read full review
Was this helpful? Yes

“We could have not picked a better estate agen......”

Share on :
Apr 22,2020
Minithumbup
Michael
Richard
By: 'Mr PK Makwana'
Apr 22,2020
0 people found
this helpful
We could have not picked a better estate agent to sell our late aunts property we just wish we had picked them first instead of later! Right from the start we were always kept abreast of all activities with a friendly phone call and/or ...
read full review
Was this helpful? Yes

“Excellent and very professional. Prompt with ......”

Share on :
Feb 12,2020
Minithumbup
By: 'mohammed feroz'
Feb 12,2020
0 people found
this helpful
Excellent and very professional. Prompt with answering any queries. Gareth and Anna were always on hand to solve any issues....
read full review
Was this helpful? Yes

“Helpful and professional...”

Share on :
Feb 04,2020
Minithumbup
Richard
By: 'Marc'
Feb 04,2020
1 people found
this helpful
Helpful and professional. Richard was very helpful during all the process. He really knew the property, was honest about the vendors wishes and expectations, kept us informed during the negotiations and facilitated a quick and straight agreement. Michael kept us informed dealing with the chain ...
read full review
Was this helpful? Yes

“Richard and Michael at WJ Meade were great in......”

Share on :
Jan 24,2020
Minithumbup
Richard
By: 'Hannah Yate'
Jan 24,2020
1 people found
this helpful
Richard and Michael at WJ Meade were great in relaying communications between us and the vendor. For us it was the accommodating attitude that really stood out- whether this was arranging extra viewings or their quick response on the phone and email when we had ...
read full review
Was this helpful? Yes

“Great service!...”

Share on :
Jan 19,2020
Minithumbup
By: 'Svetoslav Dimitrov'
Jan 19,2020
0 people found
this helpful
Ana was very helpful and thorough from the beginning till the end. Me and my girlfriend are now renting a really nice flat thanks to W J Meade....
read full review
Was this helpful? Yes

“I went to wj Meade in Stratford branch for re......”

Share on :
Jan 18,2020
Minithumbdown
By: 'Sam'
Jan 18,2020
0 people found
this helpful
I went to wj Meade in Stratford branch for rent the property ‘I thought they are professional but they are Doing actually fraud with people like take deposit for property at the end credit check they said report wasn’t good so we retain your ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: W J Meade
Jan 21, 2020
View all comments (1)
Good morning Sam, I have looked into your complaint after speaking with the Stratford team, and can see that you were an applicant for one of our rental properties. Before securing a property, we always explain what we require from an applicant in order to pass affordability checks. I can see from our records that you signed our Application Form as well as our Applicant Terms & Conditions. When your referencing form was completed, it came to our attention that you gave false information re ...

“I am so thankful and happy about service of t......”

Share on :
Jan 17,2020
Minithumbup
By: 'Dimitrinka Zagorova (mother of tenant Kristina)'
Jan 17,2020
1 people found
this helpful
I am so thankful and happy about service of the team of W J Meade, they are so professional and kindly agents, I do not have enough good words to explain how much I am thankful to them. I wish all the best from my ...
read full review
Was this helpful? Yes

“Best experience with an agency...”

Share on :
Jan 17,2020
Minithumbup
By: 'Kristina Zagorova'
Jan 17,2020
0 people found
this helpful
I went to the W J Meade office on 41 Broadway and they were absolutely professional. They took perfect care of us and our matters. They helped us find a lovely home very quickly. Me and my partner are honestly very thankful to all of them ...
read full review
Was this helpful? Yes

“***Excellent service***...”

Share on :
Dec 20,2019
Minithumbup
By: 'SHOHIDUL'
Dec 20,2019
0 people found
this helpful
Superb service from beginning to end. Professional, responsive and really helpful having all staff ( Anna,Gareth and Richard ) dealing with as. Thank you for being so helpful....
read full review
Was this helpful? Yes

“Very Good prompt service, photos of property......”

Share on :
Dec 13,2019
Minithumbup
Baily
By: 'Patrick williams'
Dec 13,2019
0 people found
this helpful
Very Good prompt service, photos of property and details were taken and up on to the website within a day...
read full review
Was this helpful? Yes

“I was really pleased with the service from Ga......”

Share on :
Nov 13,2019
Minithumbup
By: 'Simone'
Nov 13,2019
1 people found
this helpful
I was really pleased with the service from Gareth at the Stratford office. He was able to find me a tenant very quickly and kept me up to date every step of the way....
read full review
Was this helpful? Yes

“It was an absolute pleasure to work alongside......”

Share on :
Oct 11,2019
Minithumbup
Richard
Michael
By: 'Mrs Jennifer Mdabi-Mpopo'
Oct 11,2019
1 people found
this helpful
It was an absolute pleasure to work alongside Richard and Michael. Their encouragement and resilience was invaluable during the sale process and we couldn't have done it without them....
read full review
Was this helpful? Yes

“Great Service...”

Share on :
Apr 17,2019
Minithumbup
By: 'Bindoo Vashani'
Apr 17,2019
0 people found
this helpful
Gareth and Bailey have been brilliant with organising the letting of our flat. We have had very good customer service and they been efficient with all the documentation. I highly recommed using W J Meade for sales and letting....
read full review
Comment on agent fees
Good
Was this helpful? Yes

“Great staff, so helpful, highly recommend...”

Share on :
Apr 13,2019
Minithumbup
Baily
By: 'Beth'
Apr 13,2019
0 people found
this helpful
Gareth and Baily provided outstanding customer service. In fact all the staff would always great you as you came in. They always endeavoured to get any queries answered and had geat communication with any updates. Really great attitude which made you feel very comfortable throughout. ...
read full review
Was this helpful? Yes

“Professional...”

Share on :
Apr 13,2019
Minithumbup
Richard
By: 'Jacobus'
Apr 13,2019
0 people found
this helpful
Richard did everything he could to be helpful and accommodating throughout the transaction and I reccommend him to any prospective buyer....
read full review
Comment on agent fees
N/A
Was this helpful? Yes

“What a joke...”

Share on :
Mar 01,2019
Minithumbdown
Lee
By: 'SoYolo'
Mar 01,2019
0 people found
this helpful
Never met such a bad agent before. Long in short, they believe they are God, more important than the buyer. 1. Push very hard on buyer (Calling the buyer everyday with non-professional language) 2. Accusing the buyer (Think the buyer don't have money) 3. Threatening the buyer to ...
read full review
Comment on agent fees
No comment
Was this helpful? Yes
By: W J Meade
Mar 01, 2019
View all comments (1)
Good morning, This is most unfortunate having received a 5* review from our vendor and client featured on AllAgents on the 28th February 2019 which completely contradicts the purchaser's view and opinion. The reason our managing director had to get involved at the later stages of the transaction was that promises were made from the purchaser and their solicitor to exchange contracts; however the purchaser decided that going away long distance on business was not something she needed to share wi ...

“Selling my flat...”

Share on :
Feb 28,2019
Minithumbup
Lee
Richard
By: 'Roger'
Feb 28,2019
0 people found
this helpful
Richard and Lee were pleasant to deal with and also honest. They sold my flat in a difficult market and handled a difficult buyer who was making things slow for me. The manager Mike Maddin was also extremely proactive and efficient during the last phases ...
read full review
Comment on agent fees
I got a good deal
Was this helpful? Yes

“Easy process...”

Share on :
Feb 28,2019
Minithumbup
Baily
By: 'Matt'
Feb 28,2019
0 people found
this helpful
I had a flat which I needed to rent out and after speaking with Gareth & Baily in regards to the rental process it was very simple and easy. after the property went online I was updated about viewings and it didn't take long to rent....
read full review
Comment on agent fees
Good fee's for a good service.
Was this helpful? Yes

“Excellent Service...”

Share on :
Feb 20,2019
Minithumbup
Lee
Richard
By: 'Andrew Hosie'
Feb 20,2019
0 people found
this helpful
I'd like to thank Lee and Richard for their wonderful professional service marketing my property. They always ensured I was fully up to speed and in the loop on everything that was going on and were constantly in touch to ensure that all was to ...
read full review
Comment on agent fees
Competitive for London
Was this helpful? Yes

“Thank you...”

Share on :
Oct 22,2018
Minithumbup
Lauren
Lee
By: 'K0609'
Oct 22,2018
0 people found
this helpful
Both Lee and Lauren were extremely dedicated from day 1 and ensured that the correct tenant was chosen for my property....
read full review
Comment on agent fees
Agents fees are reasonable.
Was this helpful? Yes

“Professional...”

Share on :
Sep 17,2018
Minithumbup
Lauren
Michael
By: 'Jenny'
Sep 17,2018
0 people found
this helpful
They show us the houses immediately. They are always friendly and with professional behaviour, helped us very much from the beginning....
read full review
Comment on agent fees
It could be cheaper
Was this helpful? Yes

“Richard...”

Share on :
Sep 06,2018
Minithumbup
By: 'Nira'
Sep 06,2018
0 people found
this helpful
Professional and knowledgeable easy to speak to and handled viewings etc efficiently, Assisted with the sale start to finish. Thank you...
read full review
Was this helpful? Yes

“Great...”

Share on :
Aug 08,2018
Minithumbup
Richard
By: 'arj'
Aug 08,2018
1 people found
this helpful
Seemed very informed about the area & houses on the street. Was also very gentle, not pushy at all & pleasant to view the house with....
read full review
Was this helpful? Yes

“Professional Service from Initial Contact through to Sale Completion...”

Share on :
Jul 04,2018
Minithumbup
Richard
By: 'Jan B'
Jul 04,2018
1 people found
this helpful
From my initial visit to the office, through valuation, marketing, accompanying viewings, processing offers, to exchange and completion of sale, Richard consistently provided a professional and courteous service, always returning calls and answering queries promptly. I was also impressed with how well the office worked ...
read full review
Comment on agent fees
Very fair
Was this helpful? Yes

“Amazing customer service, above and beyond what I expected....”

Share on :
Apr 17,2018
Minithumbup
Richard
By: 'Mrs Burrows'
Apr 17,2018
0 people found
this helpful
From our first telephone conversation until the successful completion of our house sale Richard remained approachable, knowledgeable, reassuring, calm and extremely helpful. He worked hard to achieve a very quick and trouble-free sale for us and ensured that we were kept updated at all times; ...
read full review
Comment on agent fees
The Agent’s fees were broadly in line with other Estate Agency fees in the area and cheaper than some.
Was this helpful? Yes

“Lauren is a very articulate lady, her customer service is ......”

Share on :
Mar 21,2018
Minithumbup
Lauren
By: 'Rowena Dailey'
Mar 21,2018
0 people found
this helpful
Lauren is a very articulate lady, her customer service is excellent. I would highly recommend her for a managerial role....
read full review
Was this helpful? Yes

“Vernon Rd...”

Share on :
Mar 19,2018
Minithumbdown
Richard
Lee
By: 'Vernon Rd'
Mar 19,2018
0 people found
this helpful
Couldn't be more pleased from start to finish, always kept updated on viewings and outcomes, agents fees were very acceptable, very pleased how Richard and Lee dealt with lengthy delays due to long winded process with the Bank Of China....
read full review
Comment on agent fees
good
Was this helpful? Yes

“I have beenn using W J Meade for over three ......”

Share on :
Jan 11,2018
Minithumbup
Lee
Ryno
By: 'kennedy'
Jan 11,2018
0 people found
this helpful
I have beenn using W J Meade for over three years now and I ve never had any problem with their service. Reliable contractors and payment olways on time. I m very happy to continue with them...
read full review
Comment on agent fees
good competitive fees
Was this helpful? Yes

“Both Lee and Richard where very helpful when we had ......”

Share on :
Jan 04,2018
Minithumbup
Lee
Richard
By: 'surinder'
Jan 04,2018
0 people found
this helpful
Both Lee and Richard where very helpful when we had our house on sale. They where always there to answer my questions and when things went wrong and we where thinking of taking the house off the market they assured me that they will find ...
read full review
Comment on agent fees
Good
Was this helpful? Yes
No image available Michael
(58)
No image available Martin
(19)
No image available Richard
(19)
No image available Ryno
(3)
No image available Lauren
(3)
No image available Lee
(8)
No fees information available
Kindly note that legally, letting agents need to publish information about their tenancy fees, government-approved redress schemes and client money protection schemes on their website and on third party websites (on which agents are listed). For properties to lease/rent in England, agents need to keep this information up to date and precise on allAgents or specify within the property description.

Complaints Procedure

No procedure set.
Last updated at 11:24 AM 26/11/2018 by allAgents

Awards won by W J Meade, London E15 4BQ


As Seen On

Find the Best Agent to
Sell or Rent Your Home