No description for branch.
Whitegates Estate Agents

9 George Street Halifax
West Yorkshire
HX1 1HA

01422 345721
Mar 15,2017
Minithumbup
By: 'Linda'
Mar 15,2017
0 people found
this helpful
Personally we think Whitegates are brilliant, they have made sure that we have had great service all the way, i.e. making sure reported jobs have been done even though we have a tough to get hold of Landlord, and we will definitely be using them when we look for new premises. The staff are really friendly and helpful.....
read full review
Was this helpful? Yes
Feb 14,2017
Minithumbup
By: 'John'
Feb 14,2017
0 people found
this helpful
I have three houses in Halifax, let through Whitegates. The agency changed hands a couple of years ago after some difficult times, and recently the office has been much more on the ball. I did think about changing agent, but decided to stick with Whitegates. My properties are not in the best locations, but they have been pro active in finding tenants - sometimes rental incentives have helped - and seem to be pretty organised about repairs/maintenance and monitoring this and any rental arrears...
read full review
Comment on agent fees
I'm happy with the commission rate, and think/hope that any fees charged to tenants are also reasonable.
Was this helpful? Yes
Feb 14,2017
Minithumbup
By: 'Richard'
Feb 14,2017
0 people found
this helpful
Whitegates have been renting out my property for about 8 years. They are very good at communicating and making me aware of any property issues and arranging for the necessary repairs. I live in London so the service they provide is invaluable as I wouldn't be able to respond timely to any issues myself. The staff I've had contact with have all been very professional and courteous, responding quickly to emails and calls....
read full review
Comment on agent fees
I feel the fee is very reasonable for the service they provide.
Was this helpful? Yes
Feb 13,2017
Minithumbup
By: 'Brian'
Feb 13,2017
1 people found
this helpful
I have been using this team to manage a let property in Halifax for several years and am very pleased with the service. They are prompt to answer any queries and always respond to issues accordingly. Professional and friendly service....
read full review
Comment on agent fees
The fees are in line with the competition and represents good value.
Was this helpful? Yes
May 13,2014
Minithumbdown
By: 'LH'
May 13,2014
3 people found
this helpful
Interesting that Whitegates no longer have a link to this website on their front page any more. For the second time, I have received a text message stating my rent is overdue the day AFTER it left my bank account! I complained the first time after receiving two texts from two different numbers about it. I was promised it wouldn't happen again. So much for promises. I rang to complain this morning (13th May 2014) and was told the following: The text was sent so that Whitegates Halifax could...
read full review
What agent could do to change your mind?
As I said last time: they need to be professional in dealings with tenants and in my experience, aren\'t. They need to follow up on promises to deal with maintenance issues in a timely manner instead of leaving it for 6mths with no action. Meet their contractual obligations. It\'s really not rocket science.
Attached Files
Was this helpful? Yes
By: Ollie
Jun 05, 2014
View all comments (1)
Hi, I am a landlord and on the other end of the Fence, I have had so many issues with Whitegates Lettings so have now decided to collate the issues and get these in the public domain please email me any useable details of breach of contract, Over Pricing, Bad Service and so on. My E-mail is beingrobbedbywhitegatesletting@gmail.com ...
Nov 28,2012
Minithumbdown
By: 'LH'
Nov 28,2012
2 people found
this helpful
The living room carpet in the flat fitted very badly and generally not in good condition. Whitegates staff agreed it needs replacing - I said I\'d replace it and fit the carpet if they would negotiate a discount from the first month\'s rent. Paintwork throughout the whole flat needs redoing as it is yellow due to previous occupiers being smokers. The flat smells strongly of cigarettes. There is no shower rail. There is no drainage pipe for a washing machine, despite there being taps plu...
read full review
What agent could do to change your mind?
Turn up to appointments at the time allotted instead of saying \"I\'m running late\". If I can turn up on time, so can they. Lack of punctuality once is acceptable. Twice is unprofessional. Return calls when they are promised!!! Not once has this been done so far! Don\'t leave the prospective tenant waiting from Friday to Tuesday afternoon with no news, only to tell them when they ring that you\'ve done half a job. Be more professional about paperwork and putting things in writing to protect the tenant. This isn\'t a one way process just for the benefit of Whitegates. Expedite the process when the prospective tenant is ready to move. Why does it need to take several days to make a phone call or send an email???? Be more communicative! It takes 30 seconds to call me and say what has or hasn\'t happened and I wouldn\'t be so bloody frustrated. Send an email. Again, seconds to do, but it shows professionalism and keeps the client happy. It\'s not rocket science or difficult. Please, please pull your fingers out and do the things you are supposed to do as a letting agent in the timescale suitable to the client. Without a significant and immediate change in the way this is currently being dealt with by Whitegates, I would be very reluctant to deal with the company again. I will NOT recommend them to anyone who asks for my opinion.
Attached Files
Was this helpful? Yes
By: Whitegates
Nov 29, 2012
View all comments (1)
Dear Client May we start with an apology. We are extremely sorry that you feel disappointed with the service you have received from our team. We have taken all of your comments on board and as per our earlier telephone conversation we assure you that we are doing all we can to rectify all of the issues that you have raised. The issues that were noted at your initial viewing were put forward to the Landlord along with your request to amend them. We appreciate the concern you had when pa ...
Aug 07,2012
Minithumbup
By: 'Alan Gallon'
Aug 07,2012
0 people found
this helpful
I had a vacant dilapidated property to sell. I asked three local agents to advise me. One never replied, one sent a cursory one line e-mail quoting a minimum commission. From Whitegates, I received sensible advice, no minimum commission, and a valuation higher than I had anticipated. In less than a week, I had received an offer for the full asking price, with completion some seven weeks later. Whitegates did an excellent job and kept me regularly informed....
read full review
Was this helpful? Yes
Areas covered
  • HX1
  • HX2
  • HX3
  • HX4
  • HX5
  • HX6
Advertise on
Services offered
  • Sales
  • Lettings
  • Block Management
  • Surveys
  • Conveyancing
  • Mortgage Advice
Valuation and Fee Performance
100% customers were satisfied with fees 50% accuracy of agent's valuations
Price range of properties reviewed
Sales No data
Letting
  • Min: £0
  • Max: £0

NAEA ARLA TPOS DPS SAGEagent


Review statistics

From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
3 0 1 1 1 0 0 0 0 1

Job vacancies

Please see a list of jobs available

Fees

No fees set.
Last updated at 9:16 AM 14/02/2017 by whitegates

Complaints Procedure

No procedure set.
Last updated at 9:16 AM 14/02/2017 by whitegates

Awards won by Whitegates Estate Agents, Halifax HX1 1HA

Branch rankings


Overall

Estate Agents Rankings

Letting Agents Rankings

Opening hours


Find the Best Agent to
Buy, Sell or Rent Property