We provide a full range of services in residential letting or selling. Landlords can choose from 4 different schemes varying from a fast and efficient tenant find & rent collection service to a comprehensive fully managed service and guaranteed rent. From beginning to end we pride ourselves on speed, customer service, communication and ensuring the highest possible standard in everything we do. Our team of local specialists with expert local knowledge manage the rental process from Launceston t Read full description...o Sennen and everything in-between. Our property inventories are prepared to the highest possible standard and our motivated negotiators are incentivised to let properties as quickly as possible to the most appropriate clients. Our friendly and efficient office staff strive to consistently provide the best service possible, making the letting of your property as hassle free as possible. Tenants receive a professional welcome, benefiting from our 'no grey area' policy where honesty and clarity is paramount. We understand that moving can often be a stressful period in your life and we aim to make this as seamless as possible through a fast, efficient friendly service and the aim to work around your schedule wherever possible. Our testimonials point to an agent who shows a care for what we do and who we deal with. We recognise that everyone's situation is different and we truly believe that there is a property out there for everyone that we can help you to make a home. Estate Agency complements our lettings service, from selling to move on, buying to move in or landlords looking for that next investment. Our dedicated sales team are always happy to help and advise in what can be a complicated process. Again, we like to do business in a friendly but efficient manner whereby we recognise that communication is key to a successful sale or purchase. We promise that there are no hard sales techniques here, just straight-talking professionals who genuinely enjoy getting the best sale for their customers. So if you are looking for local, friendly experts who are passionate about property then talk to us.
Northwood

3 Frances Street Truro
Cornwall
TR1 3DN

01872 262 262

“ Review of Northwood Truro... ”

Aug 13,2018
Minithumbup
By: 'C and G'
Aug 13,2018
0 people found
this helpful
We have been trading with Northwood Truro for the past 5 years and during this time we have found them to be professional and helpfull to both us and the tennant. Payments and communications have been prompt and in a timely manner. All staff encountered have ...
read full review
Comment on agent fees
Seem to be reasonable and within the market standard.
Was this helpful? Yes

“ excellent service all round... ”

May 28,2018
Minithumbup
By: 'Amanda'
May 28,2018
0 people found
this helpful
The service so far has been excellent. Roger arrived on time and was friendly and knowledgable. Everything has been done speedily and efficiently and everyone I have delt with by phone or by email has been very friendly. I cannot fault the service we have ...
read full review
Comment on agent fees
good
Was this helpful? Yes
Mar 11,2018
Minithumbdown
By: 'green&peace'
Mar 11,2018
2 people found
this helpful
Will not say to much but the service that Roger gave us has been very poor. We are taking our complaint direct to northwood as Roger is impossible to deal with now....
read full review
Comment on agent fees
Fair if the service was not so poor
Was this helpful? Yes
By: Roger
Mar 11, 2018
View all comments (1)
Dear 'green&peace', Thank you for taking the time to leave your review. We have never dealt with somebody with your names, or in fact 'greenpeace'. If you have a genuine complaint, we would be pleased to deal with it under our procedures and if you had made that complaint, you would be aware that it would be ourselves who were responding. If you have a genuine complaint (not one where you cannot say too much), we would be delighted to address the matter. You leave us with no alternative oth ...
Mar 09,2018
Minithumbup
By: 'Matt and Robyn'
Mar 09,2018
1 people found
this helpful
We rented a property through Northwoods for just over 18 months and lived in the flat above their branch in Truro! We cannot fault the service we were given by all the staff - it was friendly, professional and thorough. They were always quick to respond ...
read full review
Comment on agent fees
The Agent's fees were reasonable and competitive.
Was this helpful? Yes
Sep 17,2015
Minithumbup
By: 'Amanda'
Sep 17,2015
2 people found
this helpful
Roger was very personable in the first meeting and discussed the various options available to me in a clear manner. The whole process from start to a recent finish was smooth....
read full review
Comment on agent fees
I do think that the fees, as a percentage of the value of the rental were a little on the high side.
Was this helpful? Yes
By: Roger
Sep 19, 2015
View all comments (1)
Hi Amanda, Thank you for our comments and taking the time to write a review. It has been a pleasure working with you. Our fees are very much middle of the market but we believe our service is at the top end. We try to ensure this by investing heavily in staff and technology to ensure that we let our properties quickly and then look after them through regular inspections which we record using the latest technology and forward to owners. We are also licensed by ARLA and APIP and therefore invest i ...
Nov 21,2014
Minithumbup
By: 'Mary'
Nov 21,2014
2 people found
this helpful
- Have only been tenants in our student property for two months, so this is a review of the service received so far. - very detailed (perhaps too detailed) inventory on moving in - The agents were understanding when it took a while for the first ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Northwood Cornwall
Nov 21, 2014
View all comments (1)
Hi Mary, Thank you for taking the time to review the company and we are delighted that your experience has been mostly positive. Having reviewed your inventory, it is 202 pages for a 6 bedroomed high quality house in central Truro which is normal. The reason for the detail is that we are a member of The Association of Professional Inventory Providers and therefore have very strict quality standards which we always aim to exceed! If there is anything else that we can do to improve your experience ...
Nov 11,2014
Minithumbup
By: 'Graham'
Nov 11,2014
2 people found
this helpful
I have previously managed my property letting myself, but this time I decided to use Northwood in Truro. I spoke to Roger and the team and was made to feel at ease with both the process and managing any problems. The property was let very ...
read full review
Comment on agent fees
The fees charged are reasonable.
Was this helpful? Yes
Nov 10,2014
Minithumbup
By: 'bms'
Nov 10,2014
2 people found
this helpful
Amazing. Appointment with Roger on a Saturday, viewings on the Wednesday after and new tenant due to move in within 2weeks. Straight talking, efficient, professional and friendly service.. very refreshing!! Thanks...
read full review
Was this helpful? Yes
Oct 20,2014
Minithumbup
By: 'NA'
Oct 20,2014
1 people found
this helpful
Renting has changed a whole lot since I was previously a tenant about 15 years ago, and I was shocked by the number of hoops it is necessary to jump through in order to secure a tenancy these days - however, I'm assured by renting friends ...
read full review
Was this helpful? Yes
Jul 07,2014
Minithumbdown
By: 'CM'
Jul 07,2014
0 people found
this helpful
Agent's staff did what they said they would do and matched me with a great property quickly...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Northwood Cornwall
Jul 07, 2014
View all comments (1)
I'm sorry you wouldn't use us again despite us having matched you with a great property, quickly. Please don't hesitate to call to let us know how we may have turned the experience into one where you would use us again? We greatly value your feedback. Northwood Cornwall management team. ...
Oct 09,2012
Minithumbdown
By: 'Anne Rootes'
Oct 09,2012
8 people found
this helpful
Paid £300 reservation for them to hold the apartment, and reassured me that no one else would be shown round. They informed me they were sole agents. Only to find out a few days later that they had misled me, and were not sole agents. ...
read full review
What agent could do to change your mind?
An offer of a refund of the ‚£300 would have been acceptable.
Attached Files
Was this helpful? Yes
By: Northwood
Sep 14, 2013
View all comments (1)
Dear Anne, Good to hear that you are safe. The apartment was taken off the market and reserved for you but you didn't show up to check in. You signed a fee schedule which we have in the office and paid the fee to reserve the property as yours which it was. There were no false pretenses. You were not misled and we pride ourselves on letting properties without grey areas. We wish you all the best. Northwood. ...
Areas covered
  • TR1
  • Newquuay
  • TR10
  • Truro
  • TR11
  • St Austell
  • TR12
  • St Ives
  • TR13
  • Redruth
  • PL35
  • Camborne
  • PL13
  • Falmouth
  • PL14
  • Helston
  • PL15
  • St Agnes
  • PL17
  • Perranporth
Advertise on
Services offered
  • Sales
  • Lettings
  • Block Management
  • Surveys
  • Conveyancing
  • Mortgage Advice
Valuation and Fee Performance
67% customers were satisfied with fees 67% accuracy of agent's valuations
Price range of properties reviewed
Sales No data
Letting
  • Min: £0
  • Max: £0

DPS


Review statistics

From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
5 0 3 0 0 0 0 0 0 3

Fees

No fees set.

Complaints Procedure

No procedure set.
Last updated at 12:07 PM 05/07/2018 by allAgents

Awards won by Northwood, Truro TR1 3DN

Branch rankings


Overall

Estate Agents Rankings

Letting Agents Rankings

Opening hours



.

Book FREE Valuation

Branch - Truro, TR1

Branch logo