Bolton, BL1
1.7/5, 6 reviews
17% recommended
0% lettings valuation accuracy
33% lettings fee satisfaction
No company information

Opening Hours
Address

Farrell Heyworth
84-86 Bradshawgate
Bolton
Greater Manchester
BL1 1QQ
01204 399388

Performance statistics
Services Valuation Accuracy Fees Satisfaction Min Price of property reviewed Max Price of property reviewed
Lettings 0% 33% £425 £525
Review statistics
From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
1 0 0 4 0 0 0 0 0 1
Areas covered
Services offered
  • Sales
  • Lettings
  • Block Management
  • Surveys
  • Conveyancing
  • Mortgage Advice
Members of
Latest Properties

No Properties

“AVOID!!!!!...”

Share on :
May 06,2018
Minithumbdown
By: 'Heth'
May 06,2018
5 people found
this helpful
I could go on forever about the constant problems I had with this agent over my 3 years as a private tenant. I work night shifts and regularly had issues with them trying to arrange inspections, as it's what's convenient for them and not you. This ...
read full review
Was this helpful? Yes

“Disgusting company. Rented our first house with these clowns and ......”

Share on :
May 10,2017
Minithumbdown
By: 'Avoid'
May 10,2017
4 people found
this helpful
Disgusting company. Rented our first house with these clowns and had rubbish service throughout. They wouldn't come round to sort out things that were broken and we had to live in a house invested with damp which attracted all sorts of critters which was wasn't ...
read full review
Comment on agent fees
Rubbish.
Was this helpful? Yes

“I used Farrell Heyworth to view a property in Bolton ......”

Share on :
Jan 05,2016
Minithumbdown
By: 'David'
Jan 05,2016
2 people found
this helpful
I used Farrell Heyworth to view a property in Bolton - I Wanted to take on the lease after the viewing was told by Stacey the fee could only be taken in person at the office after she spoke to somebody there..... - I then ...
read full review
What agent could do to change your mind?
Genuinely poor - i was also notified the first month half price rent wouldn't be till the end of my agreement - there competitor did this at the start of the lease.
Attached Filesnbsp;
Comment on agent fees
Genuinely poor - i was also notified the first month half price rent wouldn't be till the end of my agreement - there competitor did this at the start of the lease.
Was this helpful? Yes

“Poor overall service. Had to cancel initial mortgage advisor meeting ......”

Share on :
Jan 22,2015
Minithumbdown
By: 'M3a07'
Jan 22,2015
3 people found
this helpful
Poor overall service. Had to cancel initial mortgage advisor meeting - no initial apology. Vendors went onto pull out. Was not informed of this until Friday 5pm, some time after the vendors had made that decision. Staff stated they tried to contact us when cannot ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Martin Branch Manager
Jan 22, 2015
View all comments (2)
Dear M3a07, We're sorry to hear that you were not happy with the service you received from our Bolton branch. I have looked into this and I am sorry that your mortgage appointment was delayed due to a prior appointment running over. I agree this is frustrating. At Farrell Heyworth we try hard to ensure that appointments run on time but sometimes due to factors beyond our control this is not possible. This was one of those times and I apologise. We would love to be given the opportunity to ...

“Simply atrocious. Never responded to calls. Never acted on information ......”

Share on :
Aug 18,2014
Minithumbdown
By: 'Mike'
Aug 18,2014
3 people found
this helpful
Simply atrocious. Never responded to calls. Never acted on information given. Simply seemed like they didn't care. Had a bad leak within months of moving to the property. Reported this more times than I care to count. On eventually getting a response, it's apparently 'nothing ...
read full review
What agent could do to change your mind?
Turning up every now and then would have been a good start. Or returning a phone call. Being frank, Farrell Heyworth were NOT a letting agency. They took a cut of the landlords rent for the sake of making sure rent was in on time. This included me having to ring the landlord while she was in hospital, giving birth because of a flood of water pouring in from a lift shaft that Farrell Heyworth never acknowledged. Genuinely disgusted and glad to be moving out soon.
Attached Filesnbsp;
Comment on agent fees
Usual garbage fees for checks which we had thorough proof of anyway. To be honest no different from other estate agents, though did overcharge.
Was this helpful? Yes

“Paul Hearne did an excellent job for me when my ......”

Share on :
Feb 08,2013
Minithumbup
By: 'Duncan'
Feb 08,2013
2 people found
this helpful
Paul Hearne did an excellent job for me when my tenant abandoned my property without observing the due process. Paul was on hand to deliver the right advice, the right expertise and with the right amount of diligence. Two weeks later we have a new ...
read full review
Was this helpful? Yes
No fees information available
Kindly note that legally, letting agents need to publish information about their tenancy fees, government-approved redress schemes and client money protection schemes on their website and on third party websites (on which agents are listed). For properties to lease/rent in England, agents need to keep this information up to date and precise on allAgents or specify within the property description.

Complaints Procedure

No procedure available.

Awards won by Farrell Heyworth, Bolton BL1 1QQ


As Seen On

Find the Best Agent to
Sell or Rent Your Home