• Staff picture
    Ryan
  • Staff picture
    Joanna
  • Staff picture
    Steve
  • Staff picture
    Julie
  • Staff picture
    Sarah
  • upload your photo
    Anna
In 2012, Beresfords acquired the reputable practice of Foxton Hayes which had been trading in and around Dunmow for more than 22 years. Our branch in Dunmow is located in a prominent “High Street” position. Many of the staff live in the area and therefore retain comprehensive knowledge of the local market, which is so important. Dealing with all types of property they are very well placed to offer sound and professional advice to anyone looking to sell, buy or rent. Many of those looki Read full description...ng to buy and rent locally come from areas further south within the M25 and due to the geographical location of all our other branches, we retain large numbers of serious buyers and tenants who are searching for suitable property in and around Dunmow.
Beresfords

27-31 High Street Great Dunmow
Essex
CM6 1AB

sell: 01371 876868 lett: 01371 859777
Visit Website

Properties for Sale
Properties to Rent

“First class service...”

Sep 25,2018
Minithumbup
Sarah
By: 'Charlotte T'
Sep 25,2018
0 people found
this helpful
Sarah at Beresfords has been a joy to work with. Nothing was complicated and the property was rented out easily with no hassle. Thank you....
read full review
Comment on agent fees
N/A
Was this helpful? Yes
By: Bernadette Barcham MARLA, Director Beresfords Lett
Oct 11, 2018
View all comments (1)
Dear Charlotte, Thank you so much for posting your review on the service you have received from Sarah at our Great Dunmow Lettings office, I am sure that she will be delighted on reading your kind words about her. She has worked for Beresfords for many years and is very experienced in the area she works. ...

“Very smooth transition into new property and great communication...”

Apr 30,2018
Minithumbup
Anna
By: 'Anna West'
Apr 30,2018
0 people found
this helpful
Very professional friendly service, prompt and efficient. The whole process was very seamless and straightforward. All paperwork was ready and waiting for when we could collect our keys....
read full review
Comment on agent fees
Reasonable
Was this helpful? Yes
By: Bernadette Barcham MARLA, Director Beresfords Lett
Jun 08, 2018
View all comments (1)
Dear Anna, I wanted to thank you personally for taking the time to post your review on the services you received from our lettings team at Great Dunmow. The team will be very happy with your 5 stars. ...

“Very helpful.and efficient...”

Apr 11,2018
Minithumbup
Sarah
Christine
By: 'Phil b'
Apr 11,2018
0 people found
this helpful
Very good experience from start to finish. Explained everything every step of the way and delivered what they promised.would highly recommend....
read full review
Was this helpful? Yes
By: Bernadette Barcham MARLA, Director Beresfords Lett
Apr 18, 2018
View all comments (1)
Dear Phil Thank you so much for posting your 5 star review on the service you have received from Sarah and Christine from our Great Dunmow Lettings Office. I am glad that you had a very positive experience and would highly recommend our service to others. ...

“Stress free, pleasant and friendly...”

Mar 29,2018
Minithumbup
Christine
By: 'Chloe'
Mar 29,2018
0 people found
this helpful
I would like to thank Sarah and Christine for their help in arranging a convenient viewing time, fast response to my queries and quick process from start to finish to ensure that I could move in on my preferred date, all arranged in a short ...
read full review
Comment on agent fees
Fair priced agents fees
Was this helpful? Yes

“Professional Agent...”

Mar 27,2018
Minithumbdown
Steve
By: 'Irenee Van den Ende'
Mar 27,2018
0 people found
this helpful
Steve has been very helpful even though it was not his job to do so. I have a real complaint against the rental side of Beresford but had to mention that Steve has been very helpful and professional...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Bernadette Barcham MARLA, Director Beresfords Lett
Apr 18, 2018
View all comments (1)
Dear Mr Van den Ende. I am the Director of Beresfords Lettings Division and take pride in the service that our teams provide to both our Landlords and our Tenants and am disappointed to read that you were not happy with our rental division. Can I ask that you contact me to discuss the issues that you had and I will investigate it further my email address is berniebarcham@beresfords.co.uk ...
Jan 03,2018
Minithumbup
By: 'Excellent Estate Agent - Beresfords Dunmow'
Jan 03,2018
0 people found
this helpful
I am buyer rather than a seller and I was impressed with the service that Beresfords give to their sellers and their buyers. So helpful in every way. Our purchase was slightly unusual and took longer than we first expected, but we were kept fully ...
read full review
Was this helpful? Yes
Nov 27,2017
Minithumbup
By: 'Delia'
Nov 27,2017
1 people found
this helpful
Judith has been extremely professional and helpful from the outset when the offer was made and through to exchange today. Her people skills are excellent and she has worked closely with the vendor and myself as purchaser. It has not been an easy transaction involving ...
read full review
Comment on agent fees
Not applicable as purchaser.
Was this helpful? Yes
Nov 27,2017
Minithumbup
By: 'Delia'
Nov 27,2017
1 people found
this helpful
Judith has been extremely professional and helpful from the outset when the offer was made and through to exchange today. Her people skills are excellent and she has worked closely with the vendor and myself as purchaser. It has not been an easy transaction involving ...
read full review
Comment on agent fees
Not applicable as purchaser.
Was this helpful? Yes
Aug 03,2017
Minithumbup
Sarah
By: 'Fizz'
Aug 03,2017
1 people found
this helpful
We have two rental properties that Sarah has found tenants for. They have proved to be reliable and rent comes in on time....
read full review
Comment on agent fees
Ok
Was this helpful? Yes
By: Steven Bond Managing Director Residential Lettings
Aug 07, 2017
View all comments (1)
I just wanted to thank you for leaving a recent review. It was good to read that our tenants are relaible and pay their rent on time. Of course no letting agent can guarantee the behaviour of any tenants once they move in. However our detailed referencing and credit checks tend to highlight any potential issues straight away which means that if neccessary we can then source alternative tenants. ...
Jun 21,2017
Minithumbup
By: 'Lukins'
Jun 21,2017
0 people found
this helpful
Prompt and efficient service from friendly staff. No time wasting. Sarah Knight was particularly helpful. Both while we were searching and after a final conclusion....
read full review
Comment on agent fees
Reasonable.
Was this helpful? Yes
By: Steven Bond
Jun 22, 2017
View all comments (1)
Thank you for providing some feedback in terms of the level of service extended to you by my staff. I'm pleased to hear that Sarah was particularly helpful and from a tenants perspective you found our charges reasonable. ...
May 28,2017
Minithumbup
Nick
By: 'Sarah Richardson'
May 28,2017
0 people found
this helpful
Whilst Nick was not acting for us in the sale of our home his proactiveness in aiding the purchase of our new home was exemplerary. He was professional at all times and a pleasure to deal with, he went over and above what he had ...
read full review
Comment on agent fees
Not applicable
Was this helpful? Yes
Areas covered
  • CM6
  • CM6 1
  • CM6 2
  • CM6 3
  • CM22 6
  • CM7 4
Advertise on
Services offered
  • Sales
  • Lettings
  • Block Management
  • Surveys
  • Conveyancing
  • Mortgage Advice
Valuation and Fee Performance
100% customers were satisfied with fees 60% accuracy of agent's valuations
Price range of properties reviewed
Sales No data
Letting
  • Min: £0
  • Max: £0

NAEA ARLA SAGEagent


Review statistics

From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
3 0 3 1 0 0 3 0 1 0
Staff picture Ryan
(27)

Staff picture Joanna
(26)

Staff picture Steve
(1)

Staff picture Julie
(0)

Staff picture Sarah
(4)

No image available Anna
(1)

Fees

No fees set.

Complaints Procedure

No procedure set.
Last updated at 3:46 PM 24/07/2017 by allAgents

Awards won by Beresfords, Great Dunmow CM6 1AB


Opening hours



As Seen On

Book FREE Valuation

Branch - Great Dunmow, CM6

Branch logo