iam-sold Ltd
Newcastle Upon Tyne, Newcastle upon Tyne, NE3
3.2/5, 45 reviews
57% recommended
75% sales valuation accuracy
63% sales fee satisfaction



Property Features


“WORSTS EXPERIENCE EVER ON BUYING A PROPERTY-ST......”

Share on :
Oct 08,2021
Minithumbdown
By: 'Silvio'
Oct 08,2021
1 people found
this helpful
WORST EXPERIENCE EVER ON BUYING A PROPERTY-STAY WELL AWAY

Offer accepted and auction ended, got told the HOUSE WAS SOLD/RESERVED to myself.
Spent days to try to sort things out and speed up the process to benefit both the vendor and Iamsold. But from the first contact (about 1 month ago) until today I just kept receiving excuses after excuses.. I had to keep chasing them up for updates. The 2 people I was dealing with (Robi Ham & Nick Lynn at Yorkshire auction team) kept telling me different things every time I rang him, first the seller is on holiday then after the offer was accepted stating we're having IT problems (for a week) in our offices and cannot get contacts across to your solicitor (which till today never received anything). Then 15 days later to be told.. SORRY someone else has made an higher offer (GAZUMPIMG) after the auction had ended and apparently the house had been removed from the market (even though it was never marked as sold on the estate agency & Rightmove websites) to then been asked.. would you like to increase your offer ?? After I've paid for searches, mortgage survey etc.. no thanks IAMSOLD I'll go and get some business from some serious people..AN ABSOLUTELY JOKE

Stay well away!

Ive got proofs of all of the above conversations as everything was kept via email.

This will be shared across all social media and local papers.

Why would a seller accept to sell a property with YOU knowing the buyer has to pay £6000 in NON REFUNDABLE FEES where a buyer could potentially use those toward the deposit and the seller would actually/potentially get an extra £60000 more from the sale of their property???

KEEP UP THE HORRIBLE WORK!!!

BUYERS & SELLERS LOOK AT REAL REVIEWS AROUND SOCIAL MEDIA & FORUMS YOU'LL GET THE REAL PICTURE OF THIS COMPANY.
Was this helpful? Yes

Agent Response / Add a Comment

You can use this form to reply to the above review or a displayed comment on the above review.




Note: Your comment will not be activated until you click on the link in an email sent to your address as submitted in the form above. By clicking on Submit Comment you agree to receive an activation email from allAgents.


Opening Hours
Address

iam-sold Ltd
6th Floor, Arden House, Regent Centre
Newcastle upon Tyne
Tyne and Wear
NE3 3LU
0845 519 3126

Performance statistics
Services Valuation Accuracy Fees Satisfaction Min Price of property reviewed Max Price of property reviewed
Sales 75% 63% £51,000 £200,000
Review statistics
From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
0 1 0 0 14 3 12 8 0 7
Areas covered
  • North of England
  • London
  • Lancashire
  • West Yorkshire
  • East Yorkshire
  • South Yorkshire
  • Northern Lincolnshire
  • West Midlands
  • Midlands
  • Wales
  • South of England
Services offered
  • Sales
  • Lettings
  • Block Management
  • Surveys
  • Conveyancing
  • Mortgage Advice
Members of
NAEA TPOS Sales TPOS
Latest Properties

No Properties

“WORST EXPERIENCE EVER!!!!!! After 15 months o......”

Share on :
Oct 17,2021
Minithumbdown
By: 'Emma'
Oct 17,2021
0 people found
this helpful
WORST EXPERIENCE EVER!!!!!! After 15 months of trying to close on a property which was due to no fault of my own and should have happened in 56 days I had no other option but to pull out of the sale. I am sold refused to refund ...
read full review
Was this helpful? Yes

“WORSTS EXPERIENCE EVER ON BUYING A PROPERTY-ST......”

Share on :
Oct 08,2021
Minithumbdown
By: 'Silvio'
Oct 08,2021
1 people found
this helpful
WORST EXPERIENCE EVER ON BUYING A PROPERTY-STAY WELL AWAY Offer accepted and auction ended, got told the HOUSE WAS SOLD/RESERVED to myself. Spent days to try to sort things out and speed up the process to benefit both the vendor and Iamsold. But from ...
read full review
Was this helpful? Yes

“Iamsold is Iamrippedoff...”

Share on :
Sep 27,2021
Minithumbdown
By: 'mark'
Sep 27,2021
0 people found
this helpful
I bid and won on a property. They told me I had not met the reserve and they would contact the owner to see if they would accept the last bid. Later at the end of the day I was told that a bidder that ...
read full review
Was this helpful? Yes

“Minimum £6000 fees plus search costs has put ......”

Share on :
Aug 26,2021
Minithumbdown
By: 'mmoore'
Aug 26,2021
0 people found
this helpful
Minimum £6000 fees plus search costs has put me off local low cost properties; I have looked at several around the £100 K price but the fees and fairly high starting bids on these amounts simply make it non viable....
read full review
Was this helpful? Yes

“SCAMERS,modern method of auction or scam? the......”

Share on :
Jun 26,2021
Minithumbdown
By: 'Joaquin'
Jun 26,2021
0 people found
this helpful
SCAMERS,modern method of auction or scam? they bet as well and then they remove their bets if no one is bidding for the property....
read full review
Was this helpful? Yes
By: Kathryn Thompson
Jun 28, 2021
View all comments (1)
Thankyou for your feedback. We are saddened to hear that you have had a poor experience with iamsold. This is not the service that we would expect any of our customers to receive. Please could you contact a member of the Customer Service Team at customerservices@iam-sold.co.uk or call us on 0191 605 3209 so we can contact you and investigate further. Kindest Regards, Customer Service Team iamsold ...

“Absolutely awful. Run. away....”

Share on :
Apr 06,2021
Minithumbdown
By: 'Claire'
Apr 06,2021
3 people found
this helpful
Absolutely terrible!! Do not touch with a barge pole...... Should be called "sell your house for pennies and we take SIX THOUSAND POUNDS COMMISSION!!!" They don't want the best price for your house, just for it to be sold quickly. The seller pays for searches ...
read full review
Was this helpful? Yes

“This company should be shut down....”

Share on :
Mar 06,2021
Minithumbdown
By: 'Rob'
Mar 06,2021
3 people found
this helpful
This company should be shut down. Likely being investigated at this stage. Firstly the time scales were extended twice, not what we signed up for, not as you stated being fixed timescales. Secondly, the buyer couldn't afford the 6k Fee, so I was asked to ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Kathryn Thompson
Mar 08, 2021
View all comments (1)
Dear Rob, Thank you for your review. We have no say in the exchange and completion dates that are agreed between the Buyer's Solicitor and the Seller's Solicitor, this is entirely agreed by the Buyer and the Seller. If the Contract Terms were changed you as the Seller would have had to agree this verbally and sign a new updated contract. Whilst we are sad to hear of your disappointment of the whole experience, it is to be noted that delays due to a conveyancing procedure (that is out ...

“Absolutely awful!...”

Share on :
Nov 30,2020
Minithumbdown
By: 'Joanna'
Nov 30,2020
3 people found
this helpful
Absolutely awful, the fair online auction process never happened - they don't have online 'auctions' - they have underhand auctions where they extend the auction end time without notice , then end the auction unexpectedly with no reason - not good for the seller or the ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Joanna
Dec 01, 2020
View all comments (2)
My complaint was not about whether I had registered to bid or not, or expressed an interest online, my complaint was the 'auction' never ended when it was due to, either time. Therefore we were unable to bid because we were unaware it was ending 3 days early after having just being extended for a week! Your auction site said we still had 3 days left to bid... Factually - I did not ever say I wasn't interested in the property - indeed I had already made an offer, but said I would not be incr ...

“Simon Yuk was completely professional and fri......”

Share on :
Nov 26,2020
Minithumbup
By: 'Rose'
Nov 26,2020
1 people found
this helpful
Simon Yuk was completely professional and friendly. he kept us informed throughout the whole process. He was a pleasure to deal with. I would highly recommend. ?...
read full review
Was this helpful? Yes

“Absolute disaster for buyers...”

Share on :
Oct 23,2020
Minithumbdown
By: 'Kate'
Oct 23,2020
5 people found
this helpful
Absolute disaster. Lack of respect for a person and their feelings. I made the highest offer ( appart from the ridiculous amount of non-refundable fees that had to be paid by the buyer also ) which was more than 10% of the starting price and i waited for ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: michelle moore
Aug 26, 2021
View all comments (3)
The minimum fees of £6000 that buyers have to pay ( in addition to the £300 for searches) are in my opinion incongruous with low value properties, we have looked at several properties with starting bids and which are probably not worth a great deal more than the starting bids, but the fees make proceeding non viable. ...

“During covid - 19 absolute chaos , dealing w......”

Share on :
Jul 08,2020
Minithumbdown
By: 'Kevin'
Jul 08,2020
5 people found
this helpful
During covid - 19 absolute chaos , dealing with middle man, they read a script. Vampires that take your money 6.5k buyer beware...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Customer Service Manager
Jul 08, 2020
View all comments (1)
Thank you for your review; however, this is not a review forum we acknowledge professionally. Nevertheless, whilst we appreciate your comments, all customers were advised from the outset of changes within the business that would affect timescales for all matters to be met. This was communicated out to all customer in writing. We as a business had the to ensure the health and safety of our staff was not comprised and this unfortunately meant adopting working from home practices and utilisat ...

“So disappointed they charge you redemption...”

Share on :
Aug 16,2019
Minithumbdown
By: 'V'
Aug 16,2019
3 people found
this helpful
So disappointed they charge you redemption fee even when you have no lender with the excuse that they has to make extensive enquiries and blame you for not being available when you are working when they call and make you feel like a rubbish person. ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Stevie Scott
Aug 16, 2019
View all comments (1)
Thank you for your review; however, we do not believe this review was meant for us. Redemption charges are dealt with by your conveyancing solicitors; therefore, it would be prudent for you to review your conveyancing solicitor and not the company that sold your property. Kind regards, Customer Service Team IAM Sold ...

“High fees but bought way below market value...”

Share on :
May 20,2019
Minithumbdown
By: 'Oscar'
May 20,2019
4 people found
this helpful
£6200 in fees for a £14,000 property!!! whats worse is the £200 legal pack searches were out of date and the seller was forced to pay for new ones. Granted the seller paid no agents fees we paid them some £6000. The only positive is we paid way way ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Customer Services
May 20, 2019
View all comments (1)
Thank you for your review; however, we do not agree that your rating is a true reflection of the service you received. Whilst the fee is 4.2% of the final purchase price, subject to a minimum of £6,000 inc. VAT, all customers are aware of the fees due to full transparency offered by IAM Sold. It is the Buyer's own decision if they wish to pay these fees. Please note that property searches do not have an expiration date; however, mortgage lenders on most occasions wish these to be less th ...

“34 Greenfield Road, Little Sutton, Wirral...”

Share on :
Mar 11,2019
Minithumbup
By: 'Edmund'
Mar 11,2019
0 people found
this helpful
The overall sales experience was fine and efficient. I was Kept up to date and knew exactly where I was in the sales process....
read full review
Comment on agent fees
Whilst some might feel the charges are expensive, the company is fully transparent. Each seller will have to decide if this method of sale and its associated costs are for them. I had no problem with the costs, and am satisified that the overall experience was worth it.
Was this helpful? Yes
By: Abbey Frankish
Mar 12, 2019
View all comments (1)
Dear Customer, Thank you for your review, we really appreciate it. It is great that you have had such a efficient and professional service from IAM Sold, we ensure to keep all of our customers updated throughout the progress of their sale as we know how important it is to keep you "in the loop." Many thanks again and all the best for the future. Abbey Customer Service Team IAM Sold ...

“Positive...”

Share on :
Mar 11,2019
Minithumbup
By: 'Liverpool'
Mar 11,2019
0 people found
this helpful
I-am-Sold achieved a realistic sale price even though I wanted much more. Once they got an interest in the property that held his interest until he increased his price as far as my range...
read full review
Comment on agent fees
Very positive in that when the purchaser makes a bid he pays the fees and so he is committed to the sale
Was this helpful? Yes
By: Abbey Frankish
Mar 12, 2019
View all comments (1)
Dear customer, We thank you for your great feedback. It is fantastic to hear that you were happy with the sale of your property and that you achieved a price that you were satisfied with. Best wishes for the future, Abbey Customer Service Team IAM Sold ...

“Helpful, accommodating and friendly...”

Share on :
Feb 28,2019
Minithumbup
By: 'Nina'
Feb 28,2019
1 people found
this helpful
From day 1 Karen was very professional. She rung and introduced herself. During the process Karen was regularly keeping in touch and guiding us. Our terms were finishing around Christmas, but Karen was most accommodating and understanding when we occurred several issues, which took time to ...
read full review
Comment on agent fees
It’s not cheap, but those are the rules.
Was this helpful? Yes
By: Abbey
Mar 06, 2019
View all comments (1)
Dear Nina, Thank you for your review, it is great that you have got back to us regarding your experience. We are so delighted that you have received an excellent level of customer service throughout your time with IAM Sold, especially from Karen. Karen is a phenomenal member of the Sales Progression team and it is fantastic that you have had such a great journey with IAM Sold due to her. Thank you again for your lovely comments we will ensure to pass these on to Karen. Abbey Cus ...

“Housesold...”

Share on :
Feb 28,2019
Minithumbup
By: 'M,lamb'
Feb 28,2019
1 people found
this helpful
Easy way we sold our house ,staff were excellent especially Karen Nicholson who kept us informed of any developments every week ,and made sure the sale was complete within time scale...
read full review
Comment on agent fees
Good
Was this helpful? Yes
By: Abbey Frankish
Mar 06, 2019
View all comments (1)
Dear M.Lamb Thanks for getting back to us with your fantastic comments. We are so pleased that you have received excellent customer service from IAM Sold and particularly from Karen who is one of many of our excellent Sales progressors. We understand that buying or selling a property can be stressful so keeping our customers in the loop and up to date throughout the sale is something we pride ourselves in. Thank you again for your kind words and best wishes for the future. Abbey ...

“Professionally handled purchase...”

Share on :
Feb 28,2019
Minithumbup
By: 'DJ'
Feb 28,2019
0 people found
this helpful
Everything handled courteously and efficiently by Melissa. Some small delay due to response time from the seller and their solicitor....
read full review
Was this helpful? Yes
By: Abbey Frankish
Mar 06, 2019
View all comments (1)
Dear DJ, We really appreciate your feedback and your 5 star review. We are so glad that your sale was handled courteously and efficiently by Melissa as that is exactly the service expected from any of our Sales Progressors at IAM Sold. We understand that the property did take a little longer to complete than you anticipated but i can see that it did complete in 43 days which we're delighted to see. Thank you very much again and best wishes for the future. Abbey Customer Service S ...

“Friendly staff and good advice...”

Share on :
Feb 28,2019
Minithumbup
By: 'Adrian'
Feb 28,2019
2 people found
this helpful
This is my first exprrience of buying a house through an auction. I have found the whole proceess much easier than i thought it would be. I was kept informed at every stage and given excelkent advice. Karen always kept in touch and helped me ...
read full review
Comment on agent fees
Fees are a bit high in my opinion
Was this helpful? Yes
By: Abbey Frankish
Mar 06, 2019
View all comments (1)
Dear Adrian, Thank you for getting back to us about your experience with IAM Sold. It is brilliant that your first experience of buying a property through auction was simple and that you were kept informed throughout the process. Keeping our customers in the know of everything that is going on is something IAM Sold ensure to always achieve as we know how important it is to both buyers and sellers to know the progress of their sale or purchase. Best wishes for the future and many thank ...

“Flawless Service...”

Share on :
Feb 28,2019
Minithumbup
By: 'Jane'
Feb 28,2019
0 people found
this helpful
My entire experience with IamSold has been excellent. Stephen the auctioneer was informative and helpful with expert advice on all aspects of the auction stage. Then Michelle took over for the next steps. She maintained regular contact with all parties and kept me informed at ...
read full review
Comment on agent fees
Very reasonable fees for excellent service.
Was this helpful? Yes
By: Abbey Frankish
Mar 06, 2019
View all comments (1)
Dear Jane, Thank you for your kind words. It is great that your experience with IAM Sold at all stages was great and that you were happy with the service from both our Auction Specialist Team and the Sales Progression Team. We strive to ensure all of our customers are aware of the auction process from the beginning of their journey and that regular contact is maintained throughout. We wish you all the best for the future, Abbey Customer Service Specialist IAM Sold. ...

“First Class Service...”

Share on :
Feb 28,2019
Minithumbup
By: 'Bartholomew'
Feb 28,2019
0 people found
this helpful
I cannot recommend this company highly enough, it was my first experience with them and I hope the first of many. From start to finish helpful, courteous and professional a company that understands great customer care and service. Thank you to Michelle and the team....
read full review
Comment on agent fees
Good
Was this helpful? Yes
By: Abbey Frankish
Mar 06, 2019
View all comments (1)
Dear Bartholomew, We really appreciate your great feedback comments. We are so pleased that your first experience with IAM Sold was a great one and this was due to the brilliant customer care and service that we provide. All of our staff aim to ensure all customers receive the best, professional and efficient service available so it is great that you have benefited from their efforts, Michelle's in particular. Thank you and best wishes for the future. Abbey Customer Service Spec ...

“house sale...”

Share on :
Feb 18,2019
Minithumbup
By: 'M'
Feb 18,2019
0 people found
this helpful
I was a bit unsure about selling my property by auction but needed a quick sale. I found the process quite straightforward, and was helped by the staff at every stage, and they kept me informed without having to chase them. I got the price ...
read full review
Comment on agent fees
The fees seemed to be reasonable for the service provided
Was this helpful? Yes
By: Abbey Frankish
Mar 06, 2019
View all comments (1)
Dear M Winfrey, Thank you for your feedback, We understand that the modern method of auction can seem daunting as a first time buyer or seller but we aim to ensure that all of our customers are up to date with our processes and each stage is explained in full, clearly and with great customer care. We are so happy that you chose to go ahead with IAM Sold and that you have now found it to be a great method of selling your property due to the great level of customer service and the simp ...

“Thank you...”

Share on :
Feb 18,2019
Minithumbup
By: 'Jane'
Feb 18,2019
0 people found
this helpful
I would like to take the opportunity to thank the folks at IAMsold. The modern method of auction certainly worked for us in our circumstances....
read full review
Comment on agent fees
Seems reasonable for the service given.
Was this helpful? Yes
By: Abbey Frankish
Mar 06, 2019
View all comments (1)
Dear Jane, Thank you for your great comments. We are so happy that you have taken your time to thank IAM Sold for the assistance in your sale. We are ever so grateful for your review and are so glad that you received a 5 star service. Best wishes for the future, Abbey Customer Service Specialist IAM Sold ...

“Poor business model....”

Share on :
Jan 10,2019
Minithumbdown
By: 'Dan'
Jan 10,2019
5 people found
this helpful
You are required to pay £6,200 up front as a reservation fee which is non-refundable even if the circumstances are out of your hands. This fee also cannot be transferred. So if the initial sale doesn't go through for an unforeseen reason (fairly common in real ...
read full review
Comment on agent fees
Way too high to remain competitive in a crowded estate agent market.
Was this helpful? Yes
By: Customer Service Team - IAM Sold Ltd
Feb 07, 2019
View all comments (1)
Thank you for your review. We value your comments; however, for clarity, we are not an Estate Agent. We are a white-label company that offers a complete and comprehensive range of flexible property auction services to our partner Estate Agents. We like to offer a transparent service and ensure customers are provided with enough information to make an informed choice. This includes providing Seller/Buyer guides, access to our Terms and Conditions of auction, preparation of Buyer Information Pa ...

“Total Con!...”

Share on :
Nov 20,2018
Minithumbdown
By: 'Bill'
Nov 20,2018
10 people found
this helpful
Rachel phoned me everyday until I'd paid the £6,200 NON REFUNDABLE reservation fee, even when she knew I was waiting for a survey to come back with findings, so I knew I could mortgage the property. Once I'd paid this I would have to call 3 or 4 ...
read full review
Comment on agent fees
Very Bad
Was this helpful? Yes
By: Customer Service Team
Nov 20, 2018
View all comments (1)
Thank you for your feedback. Whilst we appreciate your comments, we do not agree that your review is a true reflection of the the service we provide. Therefore, in order to respond to you personally to bring your vexation to an amicable resolution, please contact us to discuss this matter so we may investigate further. You can either call us on 0191 6053209 or email us via CustomerServices@iam-sold.co.uk IAM Sold does not provide individual commentary or "debate" in such a forum and onl ...

“Never have I paid so much for so little...”

Share on :
Oct 08,2018
Minithumbup
By: 'I'm_just_glad_I_got_through_it'
Oct 08,2018
10 people found
this helpful
IAM Sold do not add value to the selling process. In my experience, their primary contribution was for you as the buyer to carry the strong suspicion through the entire process that IAM Sold could well kick you off the contract on the slightest pretense. ...
read full review
Comment on agent fees
Never have I paid so much for so little.
Was this helpful? Yes
By: I'm_just_glad_I_got_through_it
Nov 27, 2018
View all comments (2)
Thanks for the response. Your reply is in keeping with the rest of the experience of dealing with you - you come across as overly defensive, disingenuous and deliberately ambiguous. This perception arises because you have ignored some of my points, have misleadingly misinterpreted others and contradicted yourself on the remainder. 1) You say the Reservation Agreement is between the Seller and the Buyer. Yet you claim sole right to adjudicate (enforce" is not the right word – you're not the po ...

“AVOID AVOID AVOID AVOID!!Their company tagline says 'Fixed Timescales' ......”

Share on :
Aug 09,2017
Minithumbdown
By: 'Kanishk'
Aug 09,2017
18 people found
this helpful
AVOID AVOID AVOID AVOID!! Their company tagline says 'Fixed Timescales' and 'Transparent' process. FAKE NEWS!!! This my first ever review of a company or service but i feel i am compelled to write about IAMsold and their frankly misleading advertising and complete disregard they have ...
read full review
Comment on agent fees
Extortionatr
Was this helpful? Yes
By: Debbie hyslop
Sep 14, 2018
View all comments (3)
I have not had a bad experience to date but my partner has and it is not acceptable that he was not informed of the processor intentions. We was walking to the takeaway and noticed his property was assigned to public auction on a set date at a hotel. We had no knowledge of this until seeing it in the window . The agent does not make regular contact as promised which creates a lack of trust. We spoke to Carl who did not acknowledge this failure and suggested my partner reduce the price of the h ...

“Awful. The Auction team add no value to the process. ......”

Share on :
Jul 05,2017
Minithumbdown
By: 'James'
Jul 05,2017
9 people found
this helpful
Awful. The Auction team add no value to the process. They charge a huge fee and offer zero extra vale, if anything they confuse matters...
read full review
Was this helpful? Yes
By: IAM Sold Ltd
Jul 06, 2017
View all comments (1)
Dear James, We are sorry to hear that your experience has not been what you would have expected. We are an award-winning auction service provider and we take pride in providing an excellent service to our customers. To find out why we did not get it right this time and to see what we can do to resolve any issues, could you please contact us to discuss this further. Please call us on 0191 6053209 or you can email is via CustomerServices@iam-sold.co.uk Kind Regards Customer Services ...

“This is the 1st time I have bought via the ......”

Share on :
May 31,2017
Minithumbup
By: 'Ian'
May 31,2017
4 people found
this helpful
This is the 1st time I have bought via the modern method of auction and I found it really easy. I was kept well informed throughout the full process. I did find the auction fee a bit steep however paying this fee means I don't ...
read full review
Was this helpful? Yes

“This is my 1st time buying at auction. I likes ......”

Share on :
May 29,2017
Minithumbup
By: 'Kevin'
May 29,2017
2 people found
this helpful
This is my 1st time buying at auction. I likes the fact that there were plenty of people on the job and I received regular updates....
read full review
Was this helpful? Yes
No fees information available
Kindly note that legally, letting agents need to publish information about their tenancy fees, government-approved redress schemes and client money protection schemes on their website and on third party websites (on which agents are listed). For properties to lease/rent in England, agents need to keep this information up to date and precise on allAgents or specify within the property description.

Complaints Procedure

A copy of our Complaint Handling Procedure can be found via our website link: https://www.iamsold.co.uk/complaints-procedure
Last updated at 10:28 AM 12/03/2019 by Stevie Scott

Awards won by iam-sold Ltd, Newcastle upon Tyne NE3 3LU


As Seen On

Find the Best Agent to
Sell or Rent Your Home