Cityhomes Estates
London, N16
3.5/5, 11 reviews
64% recommended
70% sales valuation accuracy
78% sales fee satisfaction
100% lettings valuation accuracy
70% lettings fee satisfaction

“Awful company run by rude people...”

Share on :
Jul 06,2019
Minithumbdown
By: 'Laura'
Jul 06,2019
1 people found
this helpful
Our flat was a new build, due to be fully completed by Xmas 2017. We moved in mid-Jan 2018.
-No lift until September 2019– tenants were not told this before moving in. The flats are advertised as disabled friendly but the disabled lift wasn't working when we moved out
-The communal street door was broken & not locking - we would get gangs smoking in the stairwell & residents felt unsafe. We had had various stabbings & a shooting in the immediate vicinity of the flats. Despite constant emails and calls this issue was not resolved for 5 months. Cityhomes said they did not consider this a safety issue
-When we moved in, there were no communal bins for months, meaning we were living on top of a festering pile of bin bags. They were then put in a shed which was too small for all bins to be accessed so rubbish was still dumped on the floor. This persisted for months despite residents telling them the easy solution of swapping the bin shed & the larger bike shed. We were without the promised bike shed for months, meaning my partner had to carry his bike up to the 3rd floor
- Mould in the bedroom: we had to fight to get this fixed and was told it was not an issue. Our washing machine was not installed when we moved in & it took over a week to be done. The flat had also not been cleaned as promised, we spent a day cleaning building dust from every surface
-The out of hours phoneline was not manned so we had no way of contacting them in an emergency. We returned home from work to find an alarm in the hallway going off and holding the street door wide open. After 4 hours of persistent calling, Sam, the owner finally came out at 11pm. He told us, that evening, and later via email that it was not a problem that the emergency line was not manned and that we should just call 999 to do his job for him
-High contract renewal fees - £150pp. I had to push to get a breakdown of what this covered. We were 2 in a flat and given this breakdown: £100 = new contract; £150 = gas safety certificate (ours had expired and we were living without one meaning the landlord was in breach of the law) & £50 to put our deposit in a new protection scheme as they had decided to change schemes. Those with 3 in a flat had to pay £450 but Gery couldn't explain what this extra £150 covered
-Gery persistently misrepresented the law governing tenancies. She insisted the landlord could give tenants one month notice when it is two. This had influenced some tenant's decision to sign a new tenancy. She was rude & argumentative & refused to answer simple questions
-The staff are rude & incompetent & would ignore calls/emails. Sam had a screaming argument with me- he said I was a terrible person for complaining about the issues. Harry was due to meet us one evening after work to go through all the issues with the flats- he cancelled 10mins before saying that he didn't realise how far from the office the flats were. Zac who showed a set of prospective tenants around our flat – his emails were incoherent so just arranging a time was difficult. After the viewing, he had left our balcony door unlocked & not put the 2nd lock on our front door, leaving the flat vulnerable. When I emailed about this he did not respond.
-Other tenants reported these issues, which were not adequately dealt with: a first floor flat balcony door which couldn't be locked (another tenant on the first floor had his bike stolen from his balcony so it is possible for people to access these balconies from the street); poor bathroom plumbing leading to a constant sewage smell; motorbike getting stolen from inside the bike shed.

For the interest of balance, we did receive two (small) rent discounts after fighting for months for some compensation. These were provided by the owners of the property and nothing (not even an apology) from Cityhomes. We only got the 2nd one after a residents petition/threatening to involve the Property Ombudsman. All of the residents were dissatisfied with the service & many left asap
Was this helpful? Yes

Agent Response / Add a Comment

You can use this form to reply to the above review or a displayed comment on the above review.




Note: Your comment will not be activated until you click on the link in an email sent to your address as submitted in the form above. By clicking on Submit Comment you agree to receive an activation email from allAgents.


Opening Hours
Address

Cityhomes Estates
154 Stamford Hill
London
Greater London
N16 6QX
02034753474

Performance statistics
Services Valuation Accuracy Fees Satisfaction Min Price of property reviewed Max Price of property reviewed
Sales 70% 78% £0 £0
Lettings 100% 70% £295 £1,950
Review statistics
From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
2 0 5 4 0 0 0 0 0 0
Areas covered
  • N16
  • N15
  • N4
  • E5
  • N5
  • N7
  • E8
  • N8
  • N1
  • E2
Services offered
  • Sales
  • Lettings
  • Block Management
  • Surveys
  • Conveyancing
  • Mortgage Advice
Members of
UKALA DPS
Latest Properties

No Properties

“Awful company run by rude people...”

Share on :
Jul 06,2019
Minithumbdown
By: 'Laura'
Jul 06,2019
1 people found
this helpful
Our flat was a new build, due to be fully completed by Xmas 2017. We moved in mid-Jan 2018. -No lift until September 2019– tenants were not told this before moving in. The flats are advertised as disabled friendly but the disabled lift wasn't working when we moved ...
read full review
Was this helpful? Yes

“Woefully poor customer service...”

Share on :
Mar 31,2019
Minithumbdown
By: 'Unhappy Tennat'
Mar 31,2019
2 people found
this helpful
They do not return phone calls or emails, unless they are chasing you for money. Requested the thief complaints policy 4 times and they still have not provided. Then find out on here they do not have one. Avoid at all cost....
read full review
Comment on agent fees
No comment.
Was this helpful? Yes
By: Laura
Jul 06, 2019
View all comments (1)
Our flat was a new build, due to be fully completed by Xmas 2017. We moved in mid-Jan 2018. -No lift until September 2019– tenants were not told this before moving in. The flats are advertised as disabled friendly but the disabled lift wasn't working when we moved out -The communal street door was broken & not locking - we would get gangs smoking in the stairwell & residents felt unsafe. We had had various stabbings & a shooting in the immediate vicinity of the flats. Despite constant emails ...

“Completely unprofessional. Avoid this noddy estate agents!!...”

Share on :
Jul 18,2018
Minithumbdown
By: 'Unhappy'
Jul 18,2018
5 people found
this helpful
As a tenant renting with City Homes, I have been absolutely shocked at their lack of professionalism and customer service skills. They completely fudge their way through viewings, promising this and that (and frankly, not really knowing what they're talking about). If you dare ask ...
read full review
Comment on agent fees
Not too bad generally but we have been overcharged for something we haven't received yet. City Homes seem happy to just keep the money and not do much work.
Was this helpful? Yes
By: Mr KeJi xu
Sep 23, 2019
View all comments (1)
Since 22/09/2019, I called many times but no one picked phone. The number 02034753343 cannot accept my call. As can be seen 4th email I sent to The Cityhome Estates manager Gery. I submitted online require form as well. As can be see. Good Afternoon, Gery Chernashka, and a administer of No.97, wallwood road, E11 1AP, Please confirm that you have received this email. Thanks! Total attachments are 66, It is not 70 total attachments as stated in 2nd email. Sorry about that. Foll ...

“After horrible experiences in the past with rogue letting agents, ......”

Share on :
Jul 01,2017
Minithumbup
By: 'GC'
Jul 01,2017
3 people found
this helpful
After horrible experiences in the past with rogue letting agents, it has been refreshing to work as a landlord with an honest and reliable letting agent as CityHomes Estates. I have used their services twice now, and they are always professional, hardworking, and reliable. Especially ...
read full review
Comment on agent fees
Very reasonable
Was this helpful? Yes

“The agent has been very patient and explained well about ......”

Share on :
May 23,2017
Minithumbup
By: 'JERELOU'
May 23,2017
4 people found
this helpful
The agent has been very patient and explained well about the property. They are good and we can highly recommend to anyone as they provide good service...
read full review
Comment on agent fees
GOOD
Was this helpful? Yes

“Naim is very competent, very organised and very helpful. He ......”

Share on :
Nov 02,2016
Minithumbup
By: 'Atanaska'
Nov 02,2016
7 people found
this helpful
Naim is very competent, very organised and very helpful. He was available to chat whenever needed ( even Sunday ) and always kept us up to date. He made the process very stress free. This agency was so efficient. I do not hesitate to recommend Naim, because ...
read full review
Was this helpful? Yes

“This agency was so efficient. Naim was available to chat ......”

Share on :
Oct 11,2016
Minithumbup
By: 'Happy tenant'
Oct 11,2016
8 people found
this helpful
This agency was so efficient. Naim was available to chat whenever needed and always kept us up to date. He made the process very stress free....
read full review
Was this helpful? Yes

“Efficient service, tenants found for our property promptly. And charge ......”

Share on :
Jul 12,2016
Minithumbup
By: 'Insomniac'
Jul 12,2016
8 people found
this helpful
Efficient service, tenants found for our property promptly. And charge the lowest rates around. Always replies to our queries promptly...
read full review
Was this helpful? Yes

“He has been a superstar with everything! Naim has assisted ......”

Share on :
Jun 30,2016
Minithumbup
By: 'Sara'
Jun 30,2016
7 people found
this helpful
He has been a superstar with everything! Naim has assisted us through the whole process and continues to do so whenever we require. An absolute asset to the company....
read full review
Was this helpful? Yes

“Happily I escaped by some chance renting with CityHomes Estates.......”

Share on :
Jul 06,2015
Minithumbdown
By: 'Tiana'
Jul 06,2015
6 people found
this helpful
Happily I escaped by some chance renting with CityHomes Estates. Unprofessional on every step they did. I viewed a flat presented by CityHomes Estates. It had some serious issues with a wall in a bathroom. It had huge wet stains. I was told that a ...
read full review
What agent could do to change your mind?
Admin fee CityHomes Estates asked via initial phone call is significantly less that the one they asked on the view and refused to lower.
Attached Filesnbsp;
Comment on agent fees
Admin fee CityHomes Estates asked via initial phone call is significantly less that the one they asked on the view and refused to lower.
Was this helpful? Yes
By: The Lettings Team at Cityhomes Estates.
Jul 06, 2015
View all comments (1)
Dear Tania, Thank you for taking your time to place a review, We have returned your holding deposit as we discerned the landlord wouldn't carry out the required works to yours and our satisfaction. It would be fair to direct your constructive criticism to the other agency" you mentioned. Our admin fees are based on the amount of people renting and referencing criteria, this may vary accordingly. We pride ourselves with our excellent record of customer satisfaction. we apologise you haven ...

“I and my partner have rented our lovely 2bed flat ......”

Share on :
Feb 13,2015
Minithumbup
By: 'Andrew'
Feb 13,2015
14 people found
this helpful
I and my partner have rented our lovely 2bed flat from Cityhomes Estates in January 15, we are extremely satisfied with their service! Joe has met me in the evening at their office as we both finish work late. They are genuine, nice and professional. They ...
read full review
Was this helpful? Yes
No fees information available
Kindly note that legally, letting agents need to publish information about their tenancy fees, government-approved redress schemes and client money protection schemes on their website and on third party websites (on which agents are listed). For properties to lease/rent in England, agents need to keep this information up to date and precise on allAgents or specify within the property description.

Complaints Procedure

No procedure set.
Last updated at 10:19 AM 23/06/2017 by Sam Gratt

Awards won by Cityhomes Estates, London N16 6QX


As Seen On

Find the Best Agent to
Sell or Rent Your Home