next home ltd
Leyton, London, E10
3/5, 14 reviews
50% recommended
75% sales valuation accuracy
100% sales fee satisfaction
50% lettings valuation accuracy
67% lettings fee satisfaction



Property Features


“My experience with Next Homes Ltd has been appalling from ......”

Share on :
Jan 31,2018
Minithumbdown
By: 'Lucia'
Jan 31,2018
3 people found
this helpful
My experience with Next Homes Ltd has been appalling from start to present. From the beginning arranging a second viewing so my partner could view the property it was impossible, I was told on two occasions that we will be contacted with a suitable date and time for it to take place. Unfortunately, that never happened, so we were forced to pay the holding deposit without the option of my partner even viewing it.

Once we secured the property, we signed the offer letter with the condition of the property being FULLY furnished and with the move in date for the 5th January. Unfortunately, neither of those were met. Although the offer was made and accepted before Christmas, the referencing company only contacted us on the 2nd January. Swiftly we completed the referencing and after meeting the landlord we agreed to change to movie in date to the 12th January instead in order for the property to be cleaned and painted.

We were meant to sign the contract at 12:00pm on the 12th, unfortunately, the had not received the contract back from the landlord and therefore, I had to cancel all deliveries that I had arranged for that evening due to the uncertainty of not knowing of when we will be finally moving in. Luckily in the end, the contract appeared and we were able to sign it.

After finally moving in, we found various issues at the property, such as a leak in the kitchen sink, a major pipe blockage, damp and mould in the bedroom, broken kitchen cupboards, etc. I have reported this issues verbally and via e-mail to the agents and I haven't heard back from them not even once in the 20 days we have lived at the property. I haven't been able to report this to the landlord directly because although I have requested his contact details, the agents won't release it to us. Moreover, not only I have reported maintenance matters, also we requested the account details where the rent should be paid into and neither have received their response with that information.

In conclusion, not only they are not looking after the tenants interest but neither their client, the landlord. I will not recommend their services to no one, PLEASE AVOID.
Comment on agent fees
High Fees in relation to the poor quality service provided. Paid £200.00 fee for an inventory report to be completed and 20 days after moving in I am still waiting for the document to review it.
Was this helpful? Yes
By: Next Home Ltd
Jan 31, 2018
Dear Lucia,

We have received the confirmation of your review.

The Directors cannot help but feel slightly aggrieved. You placed your holding deposit on the 21st December, the office as well as the referencing agency closed for Christmas from 22nd December 2017. We returned on the 2nd January 2018 and your referencing was completed by 3rd January 2018. We cannot see how this is deemed as anything other than prompt service by the referencing company?
We do not understand how you was forced to pay holding deposit? As you know, we had other viewings at the same time as yours and other interest. Your partner wished to place an offer and placed a deposit to prove you was serious?
You had personally met the Landlord upon your second viewing and also signed our application for tenancy form to confirm that you understood the property was let via our "let only" service which means the Landlord manages his own property.
The provisional move in date placed at the top of the Application for Tenancy is exactly that, a provisional date. This date was changed after you met with the Landlord on your second viewing and he explained some of the works that he needed to do.
Your tenancy agreement shows your Landlords full details for correspondence, although I will apologise on his behalf if he hasn't been in contact by now. Your email to my colleague states " I understand the property is Let Only" and "I would appreciate it if you could forward this to the Landlord", this email was promptly sent to the Landlord that same day.

Next Home would appreciate it if you could look into the facts behind your email and edit accordingly. Failure to do so will result in legal action.

Agent Response / Add a Comment

You can use this form to reply to the above review or a displayed comment on the above review.




Note: Your comment will not be activated until you click on the link in an email sent to your address as submitted in the form above. By clicking on Submit Comment you agree to receive an activation email from allAgents.


Opening Hours
Address

next home ltd
318 High Road
Leyton,London
Essex
E10 5PW
02085567533

Performance statistics
Services Valuation Accuracy Fees Satisfaction Min Price of property reviewed Max Price of property reviewed
Sales 75% 100% £331,000 £400,000
Lettings 50% 67% £550 £1,050
Review statistics
From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
1 1 3 3 3 0 0 1 0 2
Areas covered
  • E10
  • E12
  • E11
  • E7
  • E17
  • IG8
  • E15
  • E16
Services offered
  • Sales
  • Lettings
  • Block Management
  • Surveys
  • Conveyancing
  • Mortgage Advice
Members of
DPS
Latest Properties

No Properties

“Avoid this agency!!!! Protect yourself!!...”

Share on :
Sep 12,2021
Minithumbdown
By: 'Mrs Hill'
Sep 12,2021
1 people found
this helpful
Avoid this agency!!!! Protect your safety and money! Glenn Jacobs left 3 people homeless at 7pm the night before they were due to move in despite guarantors being processed by paragon and meeting all criteria and deposits paid. Reassurance given all was fine the day and ...
read full review
Was this helpful? Yes

“DO NOT USE THIS AGENCY...”

Share on :
Sep 11,2021
Minithumbdown
By: 'Stuart'
Sep 11,2021
2 people found
this helpful
DO NOT USE THIS AGENCY. Despite 3 of us paying to hold a Next Home property and passing our guarantor reference details, we experienced incessant delays and poor communication for almost a month. Then, despite reassurance the week (AND DAY) before of everything being fine, we ...
read full review
Was this helpful? Yes

“The worst estate agents I've ever come across......”

Share on :
Nov 08,2020
Minithumbdown
By: 'Nazish'
Nov 08,2020
2 people found
this helpful
The worst estate agents I've ever come across. Was interested in a property with them and initially they had staff changes no one I for. Ed us so I was calling daily until eventually Glenn responded. Once our offer was accepted I heard nothing front ...
read full review
Was this helpful? Yes

“As a tenant i have been very happy with the ......”

Share on :
Feb 12,2018
Minithumbup
By: 'Lauren'
Feb 12,2018
2 people found
this helpful
As a tenant i have been very happy with the service i received. Glenn was so helpful and really went above and beyond for us, he was great at arranging viewings for us and really helped us understand the whole process as first time tenants. ...
read full review
Comment on agent fees
Reasonable fees
Was this helpful? Yes

“From start to finish unbeatable service. He found me great ......”

Share on :
Feb 10,2018
Minithumbup
By: 'Chris'
Feb 10,2018
1 people found
this helpful
From start to finish unbeatable service. He found me great tenants and all paperwork and correspondence on time and in order. Have used before this time and will certainly use again....
read full review
Comment on agent fees
Very reasonable
Was this helpful? Yes

“My experience with Next Homes Ltd has been appalling from ......”

Share on :
Jan 31,2018
Minithumbdown
By: 'Lucia'
Jan 31,2018
3 people found
this helpful
My experience with Next Homes Ltd has been appalling from start to present. From the beginning arranging a second viewing so my partner could view the property it was impossible, I was told on two occasions that we will be contacted with a suitable date ...
read full review
Comment on agent fees
High Fees in relation to the poor quality service provided. Paid £200.00 fee for an inventory report to be completed and 20 days after moving in I am still waiting for the document to review it.
Was this helpful? Yes
By: Next Home Ltd
Jan 31, 2018
View all comments (1)
Dear Lucia, We have received the confirmation of your review. The Directors cannot help but feel slightly aggrieved. You placed your holding deposit on the 21st December, the office as well as the referencing agency closed for Christmas from 22nd December 2017. We returned on the 2nd January 2018 and your referencing was completed by 3rd January 2018. We cannot see how this is deemed as anything other than prompt service by the referencing company? We do not understand how you was forced ...

“Could not recommend enough! Glenn and his team were so ......”

Share on :
Mar 27,2017
Minithumbup
By: 'Kirsten'
Mar 27,2017
1 people found
this helpful
Could not recommend enough! Glenn and his team were so helpful throughout the sale of our house, keeping us informed every step. Glenn went over and above to offer advice and I would absolutely use Next Home again. Thank you all so much!...
read full review
Comment on agent fees
Good - lower than some of the usual agents that quoted us
Was this helpful? Yes

“We have just tried to view a property with Next ......”

Share on :
Mar 22,2017
Minithumbdown
By: 'Mark'
Mar 22,2017
2 people found
this helpful
We have just tried to view a property with Next Home Ltd. I called earlier in the day to confirm the viewing as I had not received a confirmation. I was assured the viewing was going ahead as scheduled. We waited outside the property for 20 ...
read full review
Was this helpful? Yes

“not great- maintenance team are far from great. Attitude is ......”

Share on :
Dec 10,2016
Minithumbdown
By: 'AKA'
Dec 10,2016
1 people found
this helpful
not great- maintenance team are far from great. Attitude is far from friendly or helpful. I paid part of the rent in advance and was told i would be charged if this continues!!!!! Never heard anything like this before in my life. 1st tie experience ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Glenn Jacobs
Dec 10, 2016
View all comments (1)
Thank you for taking the time to write a review. I am not sure why you have decided to write my name on this as I have never had any conversations with you but thankfully, by doing this, you have brought the review to my attention. I will look into your file and respond accordingly. ...

“I would first of all, like to thank Glenn for ......”

Share on :
May 09,2016
Minithumbup
By: 'Terry'
May 09,2016
3 people found
this helpful
I would first of all, like to thank Glenn for his hard work in both selling and letting out different properties of mine. He is always on the other end of the phone and always very receptive. He is very trustworthy in this ¢â‚¬Ëœminefield' of ...
read full review
Comment on agent fees
Very reasonable feeƒÂ¢¢â€šÂ¬¢â€žÂ¢s for both letting and selling.
Was this helpful? Yes
By: Glenn Jacobs
May 09, 2016
View all comments (1)
Many thanks for your kind review Terry. However, I'm pretty sure after reading it, you was meant to put 5 stars? It is the thought that counts :) ...

“Glenn kindly sold my flat in Chingford/highams park. He ......”

Share on :
May 09,2016
Minithumbup
By: 'Rachael'
May 09,2016
4 people found
this helpful
Glenn kindly sold my flat in Chingford/highams park. He came round at a convenient time (which was evenings and weekends for me) and took pictures and gave me brilliant advice. He arranged an open house and sold the flat the same day and way ...
read full review
Comment on agent fees
Very competitive and cheaper than the big companies
Was this helpful? Yes

“Next Home are shocking. They were collecting rent on a ......”

Share on :
Sep 09,2015
Minithumbdown
By: 'Customer'
Sep 09,2015
2 people found
this helpful
Next Home are shocking. They were collecting rent on a property I was in and also found the tenant. They put a tenant in the property that was nothing but trouble. Next home sent paperwork to be late. They lied to me about many things. ...
read full review
What agent could do to change your mind?
Next Home are shocking. They were collecting rent on a property I was in and also found the tenant. They put a tenant in the property that was nothing but trouble. Next home sent paperwork to be late. They lied to me about many things. They are rude and in my eyes they are very unprofessional.
Attached Filesnbsp;
Was this helpful? Yes

“My life was upside down. No where to live. Wore ......”

Share on :
Nov 28,2013
Minithumbup
By: 'Margret'
Nov 28,2013
7 people found
this helpful
My life was upside down. No where to live. Wore soles off my feet, up down the streets. Till one day my niece called Peter and Glenn who sorted me out with a lovely 1 bed flat full of sunshine, all brand new inside. My home ...
read full review
Was this helpful? Yes

“Glenn is so amazing, he helped negotiate a good deal ......”

Share on :
Nov 06,2013
Minithumbup
By: 'Rita'
Nov 06,2013
4 people found
this helpful
Glenn is so amazing, he helped negotiate a good deal for me and I really appreciate. Looking forward to using business in future....
read full review
Was this helpful? Yes
No fees information available
Kindly note that legally, letting agents need to publish information about their tenancy fees, government-approved redress schemes and client money protection schemes on their website and on third party websites (on which agents are listed). For properties to lease/rent in England, agents need to keep this information up to date and precise on allAgents or specify within the property description.

Complaints Procedure

No procedure set.
Last updated at 3:19 PM 09/05/2016 by Glenn Jacobs

Awards won by next home ltd, London E10 5PW


As Seen On

Find the Best Agent to
Sell or Rent Your Home