Finchley, London, N3
1.6/5, 43 reviews
21% recommended
0% lettings valuation accuracy
7% lettings fee satisfaction
Crabtree Property Management | Residential Block Property Management London

“Crabtree manage an adjacent block with car parking spaces owned ......”

Share on :
Mar 18,2015
Minithumbdown
By: 'kimfranklin'
Mar 18,2015
19 people found
this helpful
Crabtree manage an adjacent block with car parking spaces owned by separate leaseholders. When the new block freeholder wrongly sought to claim service charge for the period before its ownership, Crabtree wrongly attributed undisputed payments to the historic disputed historic claims. This gave the erroneous impression that the historic claims were paid and the undisputed payments in arrears. This poor practice was challenged twice without response. A final request for Crabtrees complaints procedure was also ignored.
Was this helpful? Yes

Agent Response / Add a Comment

You can use this form to reply to the above review or a displayed comment on the above review.




Note: Your comment will not be activated until you click on the link in an email sent to your address as submitted in the form above. By clicking on Submit Comment you agree to receive an activation email from allAgents.


Opening Hours
Address

Crabtree Property Management
Marlborough House, 298 Regents Park Road
Finchley,London
Greater London
N3 2UU
020 8371 7070

Performance statistics
Services Valuation Accuracy Fees Satisfaction Min Price of property reviewed Max Price of property reviewed
Lettings 0% 7% £875 £2,015
Review statistics
From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
1 2 0 5 0 0 1 0 7 27
Areas covered
  • N3
Services offered
  • Sales
  • Lettings
  • Block Management
  • Surveys
  • Conveyancing
  • Mortgage Advice
Members of
RICS ARMA
Latest Properties

No Properties

Images & Videos

“This review is for Naina Tailor of Crabtree P......”

Share on :
Mar 09,2020
Minithumbup
By: 'John A Murray'
Mar 09,2020
1 people found
this helpful
This review is for Naina Tailor of Crabtree Property Management. Crabtree manage the 4-year old development in Ashford, Kent where we have bought a house where my 80 year old mother now resides. We had issues with estate trees over-hanging our boundary and touching our roof. ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
Mar 09, 2020
View all comments (1)
Dear Mr Murray, Thank you very much for taking the time to leave this review for Naina, which has been gratefully received by her and our senior management team. All the best John Osborn. ...

“Reliable and helpful....”

Share on :
Jan 31,2020
Minithumbup
By: 'David Horgan'
Jan 31,2020
0 people found
this helpful
I am very surprised by the harsh reviews left for Crabtree. Having lived at Agate House, Percy Gardens for 28 years, I have experienced nothing but good service from them. They are available via phone, email, a web portal. Issues are dealt with on a very ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
Feb 01, 2020
View all comments (1)
Dear Mr Horgan Thank you for taking the time to share your positive experience of Crabtree, it is very much appreciated, All the best from everyone at Crabtree. ...

“Absolutly appauling servivce. I reseent givin......”

Share on :
Oct 29,2019
Minithumbdown
By: 'I Millar'
Oct 29,2019
0 people found
this helpful
Absolutly appauling servivce. I reseent giving them even 1 star. Use this company at your peril. 15 days and still waiting for them to a address a leak - no follow - no action - they just dont care....
read full review
Was this helpful? Yes

“Worst company I have ever dealt with. If i c......”

Share on :
Oct 29,2019
Minithumbdown
By: 'Iona millar'
Oct 29,2019
1 people found
this helpful
Worst company I have ever dealt with. If i could give negative stars I would.Do not hire this company to manage your property ..15 days and still waiting to get a leak fixed no follow- up no service ...useless...
read full review
Was this helpful? Yes

“Crabtree are professional and are excellent a......”

Share on :
Sep 21,2019
Minithumbup
By: 'RICHARD moore'
Sep 21,2019
0 people found
this helpful
Crabtree are professional and are excellent at responding to all the issues that have cropped up with our properties. Highly recommended...
read full review
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
Sep 23, 2019
View all comments (1)
Thank you for your comments Richard, they're much appreciated. ...

“Use another company. Im not alone when I say they are useless...”

Share on :
Aug 20,2019
Minithumbdown
By: 'sarah sandfordhill'
Aug 20,2019
2 people found
this helpful
Its a shame you aren't able to no stars as even giving them one is one star too many. I have never known such a useless company. Since they have taken over the block of flats has had a severe mice infestation. I can wake ...
read full review
Was this helpful? Yes

“This property management company are the wor......”

Share on :
Aug 14,2019
Minithumbdown
By: 'Emma'
Aug 14,2019
2 people found
this helpful
This property management company are the worst company I've ever Had the misfortune of dealing with they do no care about you or your property I've been complaining about ASB happening right outside my door & they don't care when all they have to to is ...
read full review
Was this helpful? Yes

“I am sadly in a property managed by these......”

Share on :
Aug 13,2019
Minithumbdown
By: 'J'
Aug 13,2019
1 people found
this helpful
I am sadly in a property managed by these idiots. I have been complaining for the past 2 years and they haven't even had the respect to respond to any of my many strong worded emails, I have even taken them to the Ombudsman they were ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
Aug 13, 2019
View all comments (1)
Dear J Can you please email john.osborn@crabtreeproperty.co.uk with your property reference so that we can establish the background and resolve the concerns you have. Regards John ...

“Massive decline in service...”

Share on :
Jun 12,2019
Minithumbdown
By: 'Toby'
Jun 12,2019
9 people found
this helpful
Our building has been managed by Crabtree for a number of years. They were great for a number of years, but then it seems that they can not retain staff and every few months we would be given a new contact person who would have ...
read full review
Comment on agent fees
Fees are average compared to other agents and when Crabtree were working well they were fine. At the moment the fees are a joke for the service we have recieved.
Was this helpful? Yes

“CON ARTISTS...”

Share on :
May 31,2019
Minithumbup
By: 'Elizabeth C'
May 31,2019
7 people found
this helpful
If I could leave 0 stars, I would. They do not provide a service whatsoever and if you so happen to need any form of assistance, you will never get it. It seems to me that Crabtree provide no service, no maintenance on the buildings they ...
read full review
Comment on agent fees
They rip you off.
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
May 31, 2019
View all comments (1)
Dear Elizabeth, We’re very sorry you feel this way, but would politely request you refrain from such comments as ‘con artist’. We are keen to establish the background of your comments and the level of communication surrounding it. Please email your property reference or addresss and full name so that we can investigate and provide explanations. Please email John.osborn@crabtreeproperty.co.uk We look forward to hearing from you John Osborn. ...

“Locked out due you not fixing the fob reader...”

Share on :
May 29,2019
Minithumbdown
By: 'Anna'
May 29,2019
4 people found
this helpful
I live in Prospect Place, Wapping and the fob reader (only way of getting into the building complex) has been broken for 2 days. Your customer service (who I feel very sorry for) have not been told when it will be fixed, and have no means ...
read full review
Comment on agent fees
No idea what they are, but no matter how cheap one should always be able to get into one's own house.
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
May 29, 2019
View all comments (1)
Dear Anna, We're sorry for the experience you had in accessing the development. The contractor has advised the equipment requires replacement, for which the process is underway, I hope you've received our email and that the issue will be resolved imminently. ...

“Unresponsive and indifferent about quality of service...”

Share on :
May 21,2019
Minithumbdown
By: 'Dee'
May 21,2019
5 people found
this helpful
I live in the Pulse development in Colindale. CrabTree Property manage this development and I must say that their performance is staggeringly poor. It is especially stark how bad the performance is when compared against the Beaufort Park development which is far larger and far ...
read full review
Comment on agent fees
Bad
Attachments

Review file
Review file
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
May 21, 2019
View all comments (1)
Dear Dee, We're sorry you have felt the need to leave this review and we wanted to assure you that this is being looked into. The items you have raised are being dealt with from today and we're looking to make direct contact with you to explain the improvements being implemented in the coming weeks. Could you please contact john.osborn@crabtreeproperty.co.uk with your property address we will be in touch. Regards John Osborn. ...

“Simply Useless - Avoid Like the Plague...”

Share on :
May 15,2019
Minithumbdown
By: 'Disappointed'
May 15,2019
5 people found
this helpful
Completely unresponsive, issues reported go unsolved for months on end (everything from broken gates to litter issues, safety concerns, you name it, Crabtree ignores it). Emails and calls are logged but rarely actioned. Crabtree fail to provide the bare minimum of service and yet they ...
read full review
Comment on agent fees
Ridiculously high service charge given that they barely provide a "service" at all. Neighbouring Properties pay a similar amount but actually get what they pay for (plus much better amenities and other perks).
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
May 15, 2019
View all comments (1)
Dear ‘disappointed’ We’re sorry you feel this way and are keen to establish who you are, which property you live in so that we can investigate relevant call logs to determine any inaction, and to provide further details on service charge levels, which are put together in conjunction with the resident management company directors. Please contact me on John.osborn@crabtreeproperty.co.uk and we will review I await to hear from you Regards John Osborn ...

“EXTREMELY SLOW service team...”

Share on :
May 08,2019
Minithumbdown
By: 'Andrei'
May 08,2019
6 people found
this helpful
Never thought that replacing a simple key or fixing a small post box door would be so time consuming. It's been OVER TWO WEEKS now, countless emails and absolutely nothing. I haven't been able to access my correspondence . BEWARE ANY POTENTIAL LANDLORDS OR TENANTS, the ...
read full review
Comment on agent fees
N/A
Was this helpful? Yes

“Lazy, shoddy, unprofessional...”

Share on :
Mar 08,2019
Minithumbdown
By: 'UnhappyBarnet'
Mar 08,2019
6 people found
this helpful
They are the worst property managers that anyone can every have. We are stuck with them for 2 years due to being in a new build where the property management contract was given to them by the developer. List of problems we have faced not limited ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
Mar 11, 2019
View all comments (1)
Dear "unhappyBarnet", We're sorry you feel this way and can assure you that we have clear processes on dealing with issues that you have raised and we will be happy to explain in more detail what has been done, as we can track all actions. Please email john.osborn@crabtreeproperty.co.uk with your property details so that we can discuss properly. We look forward to hearing from you John ...

“Flood caused by boiler house / plant room...”

Share on :
Feb 08,2019
Minithumbdown
By: 'Crabtree fob off'
Feb 08,2019
5 people found
this helpful
Had a flood on 4 nights caused by a boiler room / plant room managed by crabtree They have not taken responsibility for flood and will not reimburse me for 6/7 days of electricity used to run dehumidifiers or 10 days heating was on to help dry place out ...
read full review
Comment on agent fees
Bad
Was this helpful? Yes
By: john wheeler
Feb 11, 2019
View all comments (2)
Crabtree and Nottinghill housing didnt call once or come round to see what could be done Now crabtree are saying not their fault and Nottinghill housing are saying its Crabtree problem i dealt with sodden flat for 10 days 4 nights of flooding every night no sleep out of pocket saving more damage to flat and no one wants to reimburse me want to play pass the buck Great way both crabtree and Nottinghill housing tree a disabled person live on a shoe string and now in debt due to ...

“Expensive and ineffective...”

Share on :
Nov 26,2018
Minithumbdown
By: 'Miss C'
Nov 26,2018
7 people found
this helpful
Despite numerous attempts to contact this company through the website portal, my notifications of repair work needed have been ignored. The service charges are exorbitant and seem to provide no more that a weekly dusting and hoovering of the common parts, a desultory mowing of ...
read full review
Comment on agent fees
Exorbitant - charges completely unrepresentative of the service offered.
Was this helpful? Yes

“Service charge...”

Share on :
Nov 05,2018
Minithumbdown
By: 'Martin'
Nov 05,2018
6 people found
this helpful
Just received an email regarding service charge increase to £302. This is ridiculous! Ive lived at spottiswood court for nearly 4 years and my service charge has increased year on year, yet I've seen absolutely no improvement. The front door to our block has been in a ...
read full review
Comment on agent fees
Extortionate
Was this helpful? Yes
By: Martin
Nov 06, 2018
View all comments (3)
Hi, apologies but I made mistake regarding the £302 having read the email properly. But I am still very angry about the state of the place. ...

“RE: 170825 Call Reference 241070...”

Share on :
Aug 08,2018
Minithumbdown
By: 'Julian'
Aug 08,2018
6 people found
this helpful
Outstanding roof repair above my property since 29/03/2016. Not only do they not listen to you , your emails and phone calls ,but they joke with you and then forget about you. They are contracted to carry out repairs and I pay service charge and building insurance....
read full review
Comment on agent fees
Very Bad
Was this helpful? Yes

“unfelpful and ineffective...”

Share on :
May 22,2018
Minithumbdown
By: 'Julitta'
May 22,2018
10 people found
this helpful
Unfortunately, I had to deal with this company on few occasions as I own a property in the building managed by them. Both experiences were unpleasant, and they proved to be ineffective and unhelpful. Recently I had to report a leak on my ceiling coming ...
read full review
Comment on agent fees
it is definitely not cheap for what they offer
Was this helpful? Yes

“Crabtree Property Management...”

Share on :
Apr 23,2018
Minithumbdown
By: 'Ali'
Apr 23,2018
9 people found
this helpful
The worst managing company. Since taking over the management of our site from Developers, Crabtree failed us in many ways. All feed back and agreed actions never undertaken, they lack integrity and professionalism needed to conduct business. We lost all trust and confidence in them ...
read full review
Comment on agent fees
Their fees are very high, we recently got quotes for half what they charge.
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
Apr 25, 2018
View all comments (1)
Dear Ali, We are sorry you have felt the need to leave this review. You will be aware of the positive work that has been done at the development and the good relationship we have previously had with the Board and residents. Sadly our relationship is coming to an end and we are liaising with you regards the termination of the contract with an offer to end this early for the benefit of all parties. With regards to our fees, we will never be the cheapest and do not wish to be. Our fees ar ...

“I currently live at a property managed by Crabtree - ......”

Share on :
Mar 05,2018
Minithumbdown
By: 'M Gardiner'
Mar 05,2018
8 people found
this helpful
I currently live at a property managed by Crabtree - and think they are appalling. Constantly being fobbed off for 2 years about the exterior windows/ doors being painted. The wood is now causing a health hazard as it is beginning to rot and allowing moisture ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
Mar 05, 2018
View all comments (1)
Dear Ms Gardiner, I'm sorry you have felt the need to leave this review. I have reviewed the situation and previous correspondence from yourself related to the redecoration. I can see the Property Manager responded to you in October that the project was hopefully due to commence in 2018. This is still the intention and consultation is due to commence imminently. Works were not possible last year due to insufficient funds and so we were instructed to postpone to this year. I can assur ...

“I have unfortunately had to deal with this company for ......”

Share on :
Nov 24,2017
Minithumbdown
By: 'Alan'
Nov 24,2017
8 people found
this helpful
I have unfortunately had to deal with this company for the last 7 years. Thankfully I have now managed to sell my flat and get away from them. Their style of management is to fob you off and never do regular maintenance. Only once the place ...
read full review
Comment on agent fees
Money for nothing
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
Nov 30, 2017
View all comments (1)
Dear Alan, We have identified your property and reviewed the history of correspondence and the 5 contacts you made in the last 2 years. We are sorry that you feel we have not managed the development well, which has been a very complex one for a number of reasons but one that we have worked very closely with the Board. All budgets and costs have been approved by the Board. Any contracts entered into have been with the full approval of the Board and do not increase Crabtree's fees, as we do ...

“Crabtree have been the management agency for a new build ......”

Share on :
Nov 16,2017
Minithumbdown
By: 'DBS'
Nov 16,2017
7 people found
this helpful
Crabtree have been the management agency for a new build development I've lived in for a year now. I've been reasonable, polite and patient with Crabtree for the last 12 months. I've given them the benefit of the doubt on numerous occasions where they've had wrong ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
Nov 17, 2017
View all comments (1)
Dear DBS I'm sorry that you have felt the need to leave a negative review about our services. I would be very interested in understanding the details that have lead to this. Please contact me directly on john.osborn@crabtreeproperty.co.uk to discuss. I will also be able to confirm who your direct Property Manager is, as all Clients have one. I look forward to hearing from you John Osborn Director ...

“We've been longstanding, long suffering clients of Crabtree, as owners ......”

Share on :
Sep 27,2017
Minithumbdown
By: 'Ross'
Sep 27,2017
10 people found
this helpful
We've been longstanding, long suffering clients of Crabtree, as owners of a building that is managed by this company. Our interior is shabby, no light bulbs and many attempts at having items repaired go without notice or care. Truly an awful experience and would advice ...
read full review
Comment on agent fees
Fees are high, admin fees extremely inflated and reserve fund for eventual maintenance extortionate. Freeholder and Company Director retain a strong alliance with Crabtree, to the detriment of flat owners on Leaseholds.
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
Sep 27, 2017
View all comments (1)
Dear Ross, I am sorry that you have felt the need to review our services in this way and I would appreciate the opportunity to investigate the issues you have raised. Whilst we take instruction from our Client (the Resident Directors), some of your comments relate to our fees, which I would be happy to discuss more with you. Please email me at john.osborn@crabtreeproperty.co.uk so that I take look into this for you, and hopefully turn around your views above. I look forward to hearin ...

“Extortionately expensive while offering awful customer service. Our block is ......”

Share on :
Aug 12,2017
Minithumbdown
By: 'Stephen'
Aug 12,2017
8 people found
this helpful
Extortionately expensive while offering awful customer service. Our block is in tatters while Crabtree trot out the same excuses for taking little or no action. Their approved and vetted list of contractors are a joke. Watch out for the sky high insurance with added commission ...
read full review
Comment on agent fees
Exorbitant
Was this helpful? Yes
By: John Osborn
Sep 05, 2017
View all comments (1)
Dear Rod/Stephen Further to your recent review, I would very much like to understand the basis behind your comments. I believe I am aware of the property in question based on a number of factors and would like to confirm this and if this is the case, the recent conversations (prior to this review) you have had with Crabtree on the situation at the AGM. Please email me on john.osborn@crabtreeproperty.co.uk ...
No fees information available
Kindly note that legally, letting agents need to publish information about their tenancy fees, government-approved redress schemes and client money protection schemes on their website and on third party websites (on which agents are listed). For properties to lease/rent in England, agents need to keep this information up to date and precise on allAgents or specify within the property description.

Complaints Procedure

No procedure set.
Last updated at 2:56 PM 31/10/2017 by allAgents

Awards won by Crabtree Property Management, London N3 2UU


As Seen On

Get in touch with

Crabtree Property Management

Branch - Finchley, London, N3