• upload your photo
    Hollie Dyer
  • upload your photo
    Sam Figg
  • upload your photo
    Tracey Bransom
  • upload your photo
    Darren Greenaway
  • Simon Brown
    Simon Brown
  • claim your profile
    Nicola Woolhead
Greenaway Residential are a well established Estate Agency who are based in Crawley, also covering Gatwick and the surrounding provinces.

When dealing with Greenaway Residential Estate Agents you will benefit from;

* Our extensive local knowledge
* A professional and experienced approach
* Competitive fees
* Superior marketing strategies

Our Purpose Statement is to consistently deliver exceptional customer service, professionalism and honesty. To deliver the best available marketing
Read full description...

109 High Street
Crawley
West Sussex
RH10 1DD
01293 561188

 
Website not available

Properties for sale
Properties for rent
Nov 22,2016
Minithumbup
By:
Nov 22,2016
0 people found
this helpful
I had the most excellent service from Greenway. Professional, efficient, hard-working and an absolute delight in dealing with Sam and all staff I came across. I have recommended Greenway to all my friends looking for properties. Many thanks again!...
read full review
Was this helpful? Yes
Sep 08,2016
Minithumbup
By:
Sep 08,2016
0 people found
this helpful
I have been renting all the time have been in England but Greenaway is the best Estate agent for me all the staff are very professional especially Simon who led the team very well , kind, and respectful. He makes his customers feels like a human. He is always there to help. Even when you find him busy he find time to help you.....
read full review
Comment on agent fees
Good
Was this helpful? Yes
By: Simon Brown
Sep 08, 2016
View all comments (1)
Hi Janet Thank you for taking the time to write your review of our company. Why are delighted that you are renting your second property with us and we look forward to speaking with you soon. Kind regards Simon Brown Branch Manager....
Sep 07,2016
Minithumbup
By:
Sep 07,2016
0 people found
this helpful
Great service provided by Simon and his team in finding tenants for both our flats in a fast and efficient manner. The rents achieved were at the higher end of our expectations....
read full review
Comment on agent fees
Agreed fees were reasonable
Was this helpful? Yes
By: Simon Brown
Sep 08, 2016
View all comments (1)
Dear Jatin Thank you very much for your review. We are delighted that you are happy with our service and look forward to looking after your rental portfolio ongoing. Many thanks Simon Brown Branch Manager....
Aug 31,2016
Minithumbup
By:
Aug 31,2016
0 people found
this helpful
I recently used Greenaway to sell my property. The transaction was smooth, I received solid advice from Simon on how to market the property. Hollie was in charge of the viewings and managed to find a buyer for a very good price in less than a week. Overall I am very pleased with Greenaway Residential....
read full review
Comment on agent fees
Competitive rates compared to other agencies.
Was this helpful? Yes
Aug 29,2016
Minithumbup
By:
Aug 29,2016
0 people found
this helpful
This was my first experience of Greenaway Residential, although I have used others elsewhere, and found them to be courteous and very professional. They were very thorough with their communications and I would be happy to recommend them to other landlords....
read full review
Comment on agent fees
The standard level of fee.
Was this helpful? Yes
Aug 24,2016
Minithumbup
By:
Aug 24,2016
0 people found
this helpful
Simon Brown is a very helpful guy who is a professional. The service he provides at Greenaway is outsanding. I would highly recommend Greenaway because of him....
read full review
Comment on agent fees
Very reasonable
Was this helpful? Yes
Aug 17,2016
Minithumbup
By:
Aug 17,2016
0 people found
this helpful
After telephoning this company they swiftly came out to me- the very next day. Simon (the branch manager) was very professional, friendly and understanding of my circumstances. An honest valuation of my property, and documentation arrived promptly afterwards. Overall a really good service...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Simon Brown
Aug 24, 2016
View all comments (1)
Hi Sharon Thank you very much for taking the time to give feedback on our service, it is great to know you are happy with how you were treated. We look forward to speaking with you soon. Kind regards Simon Brown....
Jul 08,2016
Minithumbup
By:
Jul 08,2016
1 people found
this helpful
Just want to thank everyone at greenway for the very speedy sale of our house, the whole process went so smoothly from the Amazing pictures & accurate right up of our property, also the great professionalism from Sam who sold our house after only being on the market 2 days, also above our guide price too! We highly recommended Greenaway & will definitely be telling all our friends & family to use them in the future. Just want to thank everyone at greenway for the very speedy sale...
read full review
Comment on agent fees
Good
Was this helpful? Yes
By: Simon Brown
Aug 24, 2016
View all comments (1)
Dear Paula Thank you for the kind testimonial cannot believe the team achieved a sale above guide price for you and within such a short time. I really appreciate that you would recommend Greenaway Residential to other people and we look forward to helping you again in the future. Kind regards Simon Brown....
Jul 04,2016
Minithumbup
By:
Jul 04,2016
0 people found
this helpful
Would definitely recommend them for lettings. They got me in for a viewing extremely quickly and the paperwork turnaround was impressive. Also very friendly and helpful staff. Couldn't fault them...
read full review
Comment on agent fees
The agents fees were in line with the rest of the high street
Was this helpful? Yes
By: Simon Brown
Aug 24, 2016
View all comments (1)
Dear Nicola Thank you for the testimonial, I am glad that the team were friendly, helpful and efficient. I am pleased that things have been handled in the right way and I hope things settle down for you. Kindest regards Simon Brown....
Sep 03,2014
Minithumbdown
By:
Sep 03,2014
0 people found
this helpful
I use to let my property with Greenaway residential, Crawley. Our contract for this property was due for renewal. Hence I decided to give managing the property myself a go. Hence I went into an agreement to pay them "find only tenant fee" with deposit and checkout fee paid out to me. This would include complete settlement to be done by Greenaway residential and to draw the new contracts between me and my tenants for the new term. They instantly cut of their entitled fee from the last ...
read full review
What agent could do to change your mind?
Be more responsible
Was this helpful? Yes
By: Simon Brown
Sep 08, 2016
View all comments (1)
Really sorry but this review is not factual and has been reported to allAgents as fraudulent. Many thanks Simon Brown Branch Manager....
May 04,2013
Minithumbdown
By:
May 04,2013
0 people found
this helpful
I applied to rent a house and they took a lot of money off me to reserve a flat, they kept the money and never gave me it back saying I was refused on my references and gave me nothing back I paid over £400 in money ot them which they never gave me back,...
read full review
What agent could do to change your mind?
Given me my money back they shouldn\'t keep it its wrong
Was this helpful? Yes
By: Simon Brown
Aug 24, 2016
View all comments (1)
Dear Martin, I have checked our records and can see that unfortunately you failed your tenant referencing application due to problems I won't disclose publicly. As you failed referencing the holding depoist you paid to reserve the property was paid to the owner as per our terms and conditions (which you viewed and signed to confirm you agreement of) of business. The referencing fee you paid was paid to the referencing company as they charged our account as soon as they processed your applic....
Apr 10,2013
Minithumbdown
By:
Apr 10,2013
0 people found
this helpful
Greenaway Residential will be the last place on the planet to go for if you a looking to rent a property. Their customer service is pathetic. Once they have your money, they will never provide you any services , which they are liable to. There are so many hidden charges they charge than they say. All they call you for more money but no service, We requested to repair the broken toilets an other amenities at our rental place , but nothing has been done ever. On the first instance they told us tha...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Simon Brown
Sep 08, 2016
View all comments (1)
This is not a factual review and has been reported as fraud.....
Mar 16,2013
Minithumbup
By:
Mar 16,2013
0 people found
this helpful
Used Greenaway to rent our house. The staff are always polite and courteous, and fast at responding to email enquiries. Very helpful during the intial process from putting down holding deposit to getting keys, and once in the property were happy to be contacted with any problems....
read full review
Was this helpful? Yes
Mar 06,2013
Minithumbup
By:
Mar 06,2013
0 people found
this helpful
just want to say a big thank you to greenaways fo the happy three years i had in my flat. if anything ever needed to be done it was fast just like when i got a new washing machine as the old one broke (in 2 days). i have now bought a property and moved away from crawley but i would recommend them to anyone....
read full review
Was this helpful? Yes
Apr 21,2012
Minithumbdown
By:
Apr 21,2012
1 people found
this helpful
Customer satisfaction is non existent when dealing with greenaways. Once you have paid deposit money, it honestly feels like they could not care any less about their tenants. Lost count of the amount of times they will "get back to you straight away", wether its regarding bills, rent, or a problem with the house, you can guarantee you'll have to make at least 5-6 phonecalls, and days/ weeks before you get anywhere with them. I am a current tenant with greenaways and am seriously consi...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Simon Brown
Sep 08, 2016
View all comments (1)
Dear Mr King After checking our records I do not appear to have any record of you renting a property with us. Please accept my apologies if this is not correct. I would be more than happy to discuss your complaint with you in more detail. Please call me at your convenience on 01293 561188. Many thanks Simon Brown Branch Manager....
Jul 18,2011
Minithumbdown
By:
Jul 18,2011
4 people found
this helpful
Found them to be unprofessional and very disorganised. Didn't call me back when I asked and couldn't answer most basic questions on houses I viewed....
read full review
Was this helpful? Yes
By: Darren Greenaway
Nov 16, 2011
View all comments (1)
Dear Mary I have just seen this feedback and I am disappointed that you feel did not call you back and I am investigating your feedback. Not being able to answer your feedback may be because under the Property Misdescriptions Act 1991 we can only answer questions to what we can prove. Assuming the questions were not that basic as you as you had viewed the property yourself we may have been waiting for the vendor to answer. I can report our call records show that following your viewin....
Areas covered
  • RH10
  • Crawley
  • RH12
  • Horley
  • RH11
  • Horsham
  • RH13
  • RH6

TPOS DPS




Review statistics

From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
2 1 4 3 2 0 1 0 2 1

Job vacancies

Please see a list of jobs available

Agent Fees

For information regarding our fee structure please contact a member of our Team on 01293 561188 who will provide you with a personal quotation.
Last updated at 11:54 AM 23/08/2016 by Simon

Complaints Procedure

Please raise any complaints with the Branch Manager who will look into the details and aim to resolve any problems as quickly as possible.
Last updated at 11:54 AM 23/08/2016 by Simon

Awards won by Greenaway Residential

Individual Branch Awards

Hollie Dyer - no image available Hollie Dyer
2 reviews

About Hollie No description set View full profile
Sam Figg - no image available Sam Figg
Property Consultant
2 reviews

About Sam No description set View full profile
Tracey Bransom - no image available Tracey Bransom
Property Consultant
0 reviews

About Tracey No description set View full profile
Darren Greenaway - no image available Darren Greenaway
Managing Director
0 reviews

About Darren No description set View full profile
Simon Brown Simon Brown
Branch Manager
6 reviews

About Simon When I finished college I was training to be a Quantity Surveyor however I quickly decided this was not the career for me. Prior to this I have worked in hospitality and loved meeting new people and p View full profile
Nicola Woolhead - upload your photo Nicola Woolhead
Property Coordinator
2 reviews

About Nicola No description set View full profile


Opening hours



Find the Best Agent to
Buy, Sell or Rent Property




.