No description for branch.
Edzell Property

1008 Pollokshaws Road
Glasgow
City of Glasgow
G41 2HG
0141 632 0202

Website not available

Properties for Sale
Properties to Rent

“ Assume nothing! Viewers Beware!... ”

May 30,2018
Minithumbdown
By: 'Anonymous'
May 30,2018
1 people found
this helpful
When things run smoothly, even the worst companies can seem good. However, good companies set themselves apart when they provide quality customer service when things go awry. My experience with Edzell in light of many of the positive reviews on this site seems to indicate ...
read full review
Comment on agent fees
Technically, there were no fees, but you could say the £500 additional moving cost was a fee for trusting that they had told me the truth about the property.
Was this helpful? Yes

“ Terrible experience!... ”

Apr 30,2018
Minithumbdown
By: 'Anonymous'
Apr 30,2018
2 people found
this helpful
I lived in one of the properties that Edzell owned for 9 months. When I got my keys and signed all my forms I was left in a room myself, no one really helped me and there was definitely no customer serivice there at all. Never ...
read full review
Was this helpful? Yes
Feb 23,2018
Minithumbup
By: 'Mr J. Stewart'
Feb 23,2018
2 people found
this helpful
I rented through Edzell for around a year and throughout that time, I never had cause to complain. The flat was furnished and well looked after, which I'd like to think was the next tenants opinion too. On moving in, the staff at the ...
read full review
Comment on agent fees
Fees were fine, market rate.
Was this helpful? Yes
Jan 25,2018
Minithumbup
By: 'David'
Jan 25,2018
1 people found
this helpful
My first experience of dealing with Edzell was just before Christmas. I found the Office Administrator, Mandy Clarke, very reassuring and competent. When I entered the flat I found it clean and I was impressed by the lampshades in every room as well as the ...
read full review
Comment on agent fees
good
Was this helpful? Yes
Oct 20,2017
Minithumbdown
By: 'Wally'
Oct 20,2017
4 people found
this helpful
Although all staff seemed friendly enough, I had a terrible, very short lived time renting through Edzell. Upon moving in, we inspected our bedroom property and discovered that the mattress was unclean. So we had to have a new one delivered, but our washing machine ...
read full review
Was this helpful? Yes
Sep 22,2017
Minithumbup
By: 'Kayleigh & Deborah'
Sep 22,2017
4 people found
this helpful
After a nightmare with another letting agency my friend and I were struggling with finding a flat due to the time of year and felt a little bit demoralised however straight away Edzell property were a breathe of fresh air, particularly Mandy who handled our ...
read full review
Was this helpful? Yes
Jun 14,2017
Minithumbup
By: 'Marta Trogu'
Jun 14,2017
3 people found
this helpful
I have been a tenant with Edzell for 15 months and I have been very satisfied with their work and responsiveness. When I moved in, the flat was in great conditions and over the time of the tenancy I've never had any major issues. The line ...
read full review
Comment on agent fees
Good
Was this helpful? Yes
Feb 23,2017
Minithumbup
By: 'Jeremy G'
Feb 23,2017
3 people found
this helpful
I've dealt with Tim and the team at Edzell for a number of years and they have always been professional, friendly and helpful. I would consider them the premier letting agents in Scotland....
read full review
Comment on agent fees
Very professional, friendly and helpful.
Was this helpful? Yes
Feb 09,2017
Minithumbup
By: 'Phil Watson'
Feb 09,2017
5 people found
this helpful
Going by some of the reviews posted prevoiusly i was bit a hesitant to let with this company but having met Rhury at the time of viewing he was most pleasant. The information provided by himself and his colleague Laura was helpful and accomadated my ...
read full review
Comment on agent fees
good no fee's
Was this helpful? Yes
Feb 07,2017
Minithumbup
By: 'mad mare'
Feb 07,2017
10 people found
this helpful
AVOID AVOID AVIOD I rented a flat for a year and a half when I moved in I had all the rooms except the bathroom painted the flat was relatively new so no real repairs needed on moving out I heard nothing from them for ...
read full review
Comment on agent fees
No opinion
Was this helpful? Yes
By: Mad mare
Feb 09, 2017
View all comments (2)
Wow you have at least 4 flats in this development the flat in question was on rightmove a few days ago it's not difficult to find I'm happy to share emails including the confirmation email for the checkout with Rhury Smith ...
Dec 21,2016
Minithumbdown
By: 'Laura Regan'
Dec 21,2016
5 people found
this helpful
In the 5 years which Edzell was our factor (we owned our flat), we had very little interaction with them outside our quarterly bills. Our nightmare began when we sold our flat and tried to settle our account with them. An utter shambles!! It first took ...
read full review
Comment on agent fees
Bad - I understand our fee's were higher as we had a lift within our building needing maintenance, but I didn't release how much higher we paid compared to the local average until my neighbours made me aware (over £150 per quarter extra). As a result my former neighbours are now trying to replace Edzell as their factor.
Was this helpful? Yes
By: Edzell Property Management
Feb 08, 2017
View all comments (1)
Dear Laura, Thank you for your review. I would also like to thank you for not remaining anonymous as most reviewers do. I am aware of your concerns and can only reiterate what you were told by us every time you made contact. Most factors do not provide statements of accounts outside of their quarterly billing run. This is not because they wish to make life difficult for homeowners, it is simply that the industry standard software will not allow for it. Most factors charge ...
Oct 31,2016
Minithumbup
By: 'Siobhan'
Oct 31,2016
7 people found
this helpful
Emily is very easy to talk to and has been great throughout the tenancy while handling anything. She has been a pleasure....
read full review
Comment on agent fees
Good
Was this helpful? Yes
Oct 27,2016
Minithumbdown
By: 'Benmackk'
Oct 27,2016
7 people found
this helpful
I am not one for leaving reviews but after me and my family have experienced the most awful time with edzell property management I feel it is only fair to let others know. My parents are landlords and edzell are there property managers, they have ...
read full review
Was this helpful? Yes
Oct 19,2016
Minithumbup
By: 'Kumar'
Oct 19,2016
7 people found
this helpful
We stayed for 3 years at one of flat in 37 Whitehill court. I count those 3 years of stay as the best one .Edgell have been very best to me and my wife , they were always there to support , their support and Maintainence team is very first ...
read full review
Comment on agent fees
Very good
Was this helpful? Yes
Oct 10,2016
Minithumbdown
By: 'Aultdearg'
Oct 10,2016
13 people found
this helpful
I'm quite amazed at the now positive reviews of this company on here and elsewhere online. When I last looked the majority of reviews reflected what I and several other people in our Edzell run building thought. Now it seems they are asking people to ...
read full review
Comment on agent fees
Bad
Was this helpful? Yes
Sep 29,2016
Minithumbdown
By: 'Notachance'
Sep 29,2016
5 people found
this helpful
After being in the property for less than 2 months I was met with the neighbours from hell. Battering my door at 3am for calling the police because of the violence in the stair. I was told by one of the property managers that he would ...
read full review
Was this helpful? Yes
Aug 31,2016
Minithumbdown
By: 'Kevin'
Aug 31,2016
7 people found
this helpful
We rented a flat from Edzell for several years near Byres road. It was the most awful experience of renting I've personally had, and I've experienced a few landlords and agencies over the years to know a good one from a bad one. There is ...
read full review
Comment on agent fees
In terms of rent versus quality of property and service Edzell provide: terrible
Was this helpful? Yes
Aug 30,2016
Minithumbup
By: 'Mark'
Aug 30,2016
7 people found
this helpful
I have been asked to write a review of my time as an Edzell tenant. When I first moved into my flat I was surprised at how simple and quick the process was. Laura, who did everything, was very clear and friendly and explained the ...
read full review
Comment on agent fees
Great
Was this helpful? Yes
Aug 10,2016
Minithumbup
By: 'Ayesha'
Aug 10,2016
8 people found
this helpful
I rented from Edzell for 3 years and they have asked me to worte a review of my experiences with them. When I moved in the flat was clean and nice and the lease signing process was fine. As an overseas student I had to provide ...
read full review
Comment on agent fees
No fees so very good
Was this helpful? Yes
Aug 09,2016
Minithumbup
By: 'StephenK'
Aug 09,2016
7 people found
this helpful
My flat was small and needed new painted and carpets but the agency were good with dealing with my tenancy and they were quick to help when I had problems. I can say that this is a good agency....
read full review
Was this helpful? Yes
Jul 29,2016
Minithumbup
By: 'Steve Wilson'
Jul 29,2016
9 people found
this helpful
Edzell look after my portfolio with a complete understanding of what I need. My investments show a great return thanks to the hard work of Timothy's team. I would recommend Edzell to anyone looking for a professional bespoke agency to look after their properties....
read full review
Comment on agent fees
10% monthly fee.
Was this helpful? Yes
By: Edzell Property Management
Aug 01, 2016
View all comments (1)
Steve, Thank you for your kind words. It is always appreciated when our clients leave positive reviews. Best Regards Edzell Property Management ...
Jul 28,2016
Minithumbup
By: 'J Higgins'
Jul 28,2016
9 people found
this helpful
I have recently moved out of my flat and I would like to recommend Edzell as a wonderful letting agent. They are very busy and can sometimes be hard to get hold of but are efficient and friendly. The flat I rented was clean and ...
read full review
Comment on agent fees
No fees.
Was this helpful? Yes
By: Edzell Property Management
Aug 01, 2016
View all comments (1)
Dear James, Thank you for your review. We are very busy and do our best to attend to every phonecall and email. We would like to wish you the very best of luck for your future. Best Regards Edzell Property Management ...
Jul 28,2016
Minithumbdown
By: 'unhappy tennant'
Jul 28,2016
5 people found
this helpful
Utter rubbish. this letting agency is full of incopitent staff who either dont know how to to their jobs or cant be bothered. -we have had debtors come to our door for previous tennants, -the flat wasnt cleaned proir to us moving in, -water and ...
read full review
Was this helpful? Yes
Jun 20,2016
Minithumbdown
By: 'mon88'
Jun 20,2016
4 people found
this helpful
We had a tenancy with Edzell for over 3 years. They are the worst letting agent I've ever had the misfortune of dealing with. Unhelpfull & rude staff. The do not follow up on repairs and you have to hound them. Unlikely to get your deposit ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Edzell Property Management
Jul 04, 2016
View all comments (1)
Dear mon88, We are sorry that you have not been completely happy with your property whilst with our agency. We have made attempts to identify you as a tenant and have unable to do so. If you would like to call us on 0141 632 0202 we would be like to hear what your issues were. Best Regards Edzell Property Management ...
Jun 13,2016
Minithumbup
By: 'RickiMartini'
Jun 13,2016
14 people found
this helpful
I have rented for 4 years with Edzell and they have been great. My time has sadly come to an end in Glasgow but if you are looking for a letting agent then you should try and rent through these guys....
read full review
Comment on agent fees
As a tenant we had no fees so they were perfect.
Was this helpful? Yes
By: Timothy Lovat
Jun 13, 2016
View all comments (1)
Ricki, I am glad that you enjoyed your time in Glasgow and I would like to thank you for leaving us a positive review. It has been our pleasure renting your flat to you and we would like to with you the best for your future. Timothy Lovat ...
Mar 07,2016
Minithumbup
By: 'Moti'
Mar 07,2016
17 people found
this helpful
The team at Edzell have professionally managed my 2 properties for over 10 years and I would highly recommend them....
read full review
Comment on agent fees
Very reasonable
Was this helpful? Yes
By: Edzell Property Management
Jul 04, 2016
View all comments (1)
Dear Moti, Thank you for your kind words. It is a pleasure working with you. Best Regards Edzell Property Management ...
Mar 02,2016
Minithumbup
By: 'Daniel McAteer'
Mar 02,2016
18 people found
this helpful
I have used Edzell for 5+ years to manage my property in Glasgow, while I have lived abroad. They have always provided a good service and a quick response time when asked to carry out certain tasks....
read full review
Comment on agent fees
Very fair fees
Was this helpful? Yes
By: Timothy Lovat
Mar 02, 2016
View all comments (1)
Daniel, Thank you for your kind comments. It has been a pleasure managing your property for you over the years. On behalf of everyone at Edzell Property Management I would like to wish you every success for the future. Timothy Lovat Managing Partner ...
Mar 01,2016
Minithumbup
By: 'Phil'
Mar 01,2016
17 people found
this helpful
Edzell were great and acted in a very professional manner. I moved to a very good property and all my concerns were addressed professionally. I needed a repair to my boiler and this was carried out promptly. Communication is excellent. I would recommend Edzell and ...
read full review
Comment on agent fees
Fair.
Was this helpful? Yes
By: Timothy Lovat
Mar 02, 2016
View all comments (1)
Phil, Thank you for leaving us such a nice review. It is our pleasure to have served you during your time in Glasgow. We would like to wish you every success in the future. Timothy Lovat Managing Partner ...
Feb 10,2016
Minithumbdown
By: 'Nazra'
Feb 10,2016
3 people found
this helpful
Edzeall proerty is worst company i have dealt with have problem with my fridge since last 2 weeks but no one came out to seenit call them everyday but no responce and also boiler problem since i have moved in which is over 15 months no one ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Kevin
Aug 30, 2016
View all comments (3)
Hi Nazra, you're not alone. We've gone through the same ordeal with Edzell. We had no hot water for nearly two months in one of Edzell's flats during one of the worst winters in Glasgow's history. We had to replace beds and furniture at our own expense too. Your review is exactly in keeping with what we went through with them. Our solution was to just move out and find another agency. Good luck. ...
Jan 28,2016
Minithumbdown
By: 'Unhappy chappy'
Jan 28,2016
3 people found
this helpful
Avoid at all cost. Never dealt with such rude non caring agents ever. Nothing gets dealt with unless you constantly chase them then they become rude towards you. So unprofessional. They put their phone off during lunch... Who does that? And most Friday's forget to ...
read full review
What agent could do to change your mind?
Too expensive for crime ridden area and never having repairs done.
Attached Files
Comment on agent fees
Too expensive for crime ridden area and never having repairs done.
Was this helpful? Yes
By: Timothy Lovat
Feb 08, 2016
View all comments (1)
Dear Unhappy chappy, I am sorry that you have not been completely satisfied with our service. We strive to meet all of our tenants expectations and appreciate constructive feedback wherever possible. I am however confused as to who you are as you have chosen to remain anonymous and we do not have any outstanding issues that have not been responded to. We do not turn our phones on and off manually as you have suggested. Our phone system is automated and our 0141 632 0202 number ...
Areas covered
  • G41
  • G12
  • G31
  • G4
  • G1
  • G11
  • G3
  • G5
  • G14
  • G42
  • G43
  • G51
  • G73



Review statistics

From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
4 0 14 10 0 0 0 0 0 4

Agent Fees

No fees set.
Last updated at 9:28 AM 24/03/2016 by Timothy Lovat

Complaints Procedure

No procedure set.
Last updated at 9:28 AM 24/03/2016 by Timothy Lovat

Awards won by Edzell Property

Individual Branch Awards


Firm Widgets

My widgets

Opening hours




Find the Best Agent to
Sell or Rent Your Home