No description available.
Edenvale-UK

John Swift Building Second Floor 19 Mason Street
Manchester
Greater Manchester
M4 5FT
0161 833 3880

Website not available

Properties for Sale
Properties to Rent

Jul 17,2014
Minithumbdown
By: 'human'
Jul 17,2014
0 people found
this helpful
WORST agency ever, i would give them -5 starts if i could. They treat you nice until you sign the contract and pay the deposit, after that you will be ignored and they will try everything to steal your deposit....
read full review
Was this helpful? Yes
Feb 28,2014
Minithumbdown
By: 'Steve'
Feb 28,2014
0 people found
this helpful
I tried to make an appointment to view the property, which was currently tenanted. The agent refused to even let me see the property unless I was prepared to purchase with tenant (I am looking to purchase with vacant possession, but this was the only ...
read full review
Was this helpful? Yes
Nov 22,2013
Minithumbdown
By: 'Lumiere'
Nov 22,2013
2 people found
this helpful
Do not use this agency !!!!! Worst agency ever. They will treat you very nice till you pay the deposit and reserve the property ( in my case I was renting ) then they will start ignoring your calls and emails "she is out of the office ...
read full review
Was this helpful? Yes
Aug 19,2013
Minithumbdown
By: 'C Culshaw'
Aug 19,2013
2 people found
this helpful
Do NOT USE THIS AGENCY!!!! The rent deposit agency has had my deposit for over 12 months because Edenvale will not respond to them. The have totally ripped me off with demands of money from my deposit. I moved into my flatland had to complain because ...
read full review
What agent could do to change your mind?
Nothing they have acted in a corrupt and unprofessional way. They simply refuse to communicate with me or the rent deposit agency. They are rude and arrogant and my hands are tied so I have no alternative than to give in to their demands
Attached Files
Was this helpful? Yes
Aug 08,2013
Minithumbdown
By: 'Barney G'
Aug 08,2013
3 people found
this helpful
We were actually warned about Edenvale by our Estate Agent as she had had clients have to move out due to their incompetence but decided to take the chance since we really loved the flat and thought the building (Lumiere) wasn\'t terrible. The flat ...
read full review
Was this helpful? Yes
Jul 18,2013
Minithumbdown
By: 'upsettenant'
Jul 18,2013
4 people found
this helpful
DO NOT USE THIS LETTING AGENCY! attempting to withhold deposit back listing unreasonable reasons for doing so! removal of coat hanger, removal of 1 cocktail sausage roll from the freezer! no response to emails or phone calls avoid Stephanie at all costs, no help whatsoever, very ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: upsettenant
Aug 08, 2013
View all comments (3)
how can you claim that what you have said is true when 90% of the reviews on this site reiterate what i have said i.e. unfair holding of deposit, no return of phonecalls/emails, it is quite clear you are just trying to cover your back! you are right that you send an automated out of office response but then do not proceed to answer the emails or return phonecalls - quite frankly the whole operation is a joke. i have spoken to numerous tenants who have said the same thing and weirdly enoug ...
Jul 16,2013
Minithumbdown
By: 'Screwed of Sandwich'
Jul 16,2013
4 people found
this helpful
The landlord refuses to return our deposit claiming a stained mattress and cleaning needing to be done. This apartment was left in an immaculate condition which was better than when we first moved in. The agents do not reply to your correspondence either....
read full review
Was this helpful? Yes
May 29,2013
Minithumbdown
By: 'Tenant1111'
May 29,2013
3 people found
this helpful
AVOID THIS LETTING AGENCY!!!!!!!!! Horrible service. Inefficient, incompetent, lazy bunch! They do a horrible job at managing their properties. You have to call them up several times before anything gets done. Investors, avoid this agency! They will not insure that your property will be kept ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: EDENVALEWARNING123
Jun 19, 2013
View all comments (1)
Mrs Eman Dehmain that left the property in December 2013 has now been waiting 6 ( SIX! ) months for the return of her deposit - SIX MONTHS for money placed in the DPS under custodial condition - EDENVALE forces tenants to beg, plead, grovel to get their money back and they take as long as possible and their Solicitor forces tenants to take the cases to Court rather than settling even though he is entirely aware the apartment was always in shameful condition ...
May 22,2013
Minithumbdown
By: 'manchester property'
May 22,2013
4 people found
this helpful
Hi rang up, nobody available to chat with me girl on reception took a message. Still hadn\'t heard anything in 24 hours so rang again, once again girl on reception took a message. About a hour later got a phone call back by a cocky ...
read full review
Was this helpful? Yes
May 17,2013
Minithumbup
By: 'Abs'
May 17,2013
1 people found
this helpful
Tim is friendly and was very helpful whilst we viewed a selection of properties he had suggested to us, I cannot recommend him highly enough. Once we had decided on a property, we were introduced to Caroline who was efficient and knowledgable through the application ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: EDENVALEWARNING123
May 17, 2013
View all comments (1)
[[EDIT ORIGINAL START]] Obviously you are a fabrication and a complete lie - anyone that knows EDENVALE knows the only positive 5 star comments are put up by THEM - EDENVALE does not even attend to gas and electricity safety, they make astronomical deductions on your deposit with ficticious damages - if you are potentially a tenant PITY YOU - you are walking into a snake pit where your life might be at risk if you have an electrical, water or gas problem - no one in their right mind could post ...
May 14,2013
Minithumbdown
By: 'EDENVALEWARNING123'
May 14,2013
3 people found
this helpful
I rented from June 2012 to December 2012 - EDENVALE are being sued in Court by one out of three tenants - they xxxx never conduct maintenance or repairs - if you withold the rent to force them to pay they will deduct from your debit card ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Management
May 15, 2013
View all comments (1)
Dear Mr David Casquerio a.k.a ( Mr David Baldwin) In respect of the review you have posted, the content all of which is completely unsubstantiated and if required, I can provide with evidence to prove so. You behaviour is quite alarming and quite clearly you have a personal vendetta against us, which is very odd considering you have never been one of our clients. It is with regret, that you have not learned anything from your past mistakes, despite being jailed for 2 years. You wi ...
Apr 24,2013
Minithumbdown
By: 'JAYLG30MAN'
Apr 24,2013
4 people found
this helpful
We rented with Edenvale for the best part of 4 years, majority of our time spent in MASSON PLACE in Manchester city centre. When we moved out in April 2013, similar issues as to what others have already posted arose. Edenvale are very poor at responding in ...
read full review
Was this helpful? Yes
Apr 17,2013
Minithumbdown
By: 'Anna McQueen'
Apr 17,2013
4 people found
this helpful
This is literally the WORST estate agent I have ever used in my 10 year renting history. Firstly the letting agent \'Tim Sweetman\' illegally took money off my mothers debit card. We authorised the deposit of £1075 to come off the card but then he ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: EDENVALEWARNING123
May 27, 2013
View all comments (1)
Hi They did the same thing with Mrs Eman Dehmain - the taking of money from the debit card - once you have allowed them to have access to your bank debit card they will deduct money from you whether you want it or not. we also suspect they do not do the gas and electricity inspections and then forge certificates when you complain - this is a very well mounted operation protected by a Solicitor that has now been reported to the SRA In essence they rent out furnished property - they charge you de ...
Jan 12,2013
Minithumbdown
By: 'SJ26'
Jan 12,2013
3 people found
this helpful
I rented with Edenvale when I first moved to Manchester. Having rented with other agents, I can now refelect on my time with Edenvale as one of the most traumatic, frustrating and worrying times with any letting agent. After livign in the apartment for a ...
read full review
What agent could do to change your mind?
They should give up, close shop and stop treating people like animals once they are tied in a contract.
Attached Files
Was this helpful? Yes
By: BAYLINER123
May 11, 2013
View all comments (1)
[[EDIT ORIGINAL START]] You can join action against EDENVALE-UK - Send me your contacts to davidbaldwin35@hotmail.com or call on 07963564928 - There are HUNDREDS of tenants ripped off besides you [[EDIT ORIGINAL END]] You can join action against EDENVALE-UK - Send me your contacts to davidbaldwin35@hotmail.com or call on 07963564928 - There are HUNDREDS of tenants like you ...
Dec 16,2012
Minithumbdown
By: 'Mr.Smith'
Dec 16,2012
4 people found
this helpful
THIS IS THE WORST ESTATE AGENT I HAVE EVER DEALT WITH! I AM ACTUALLY SHOCKED THAT THERE ARE POSITIVE REVIEWS TOWARDS EDENVALE ON THIS PAGE! MOST PEOPLE LIVING AT LUMIERE ARE DEALING WITH EDENVALE AND ARE DEALING WITH LUCY RAINES ALSO. I HAVE SPOKE TO ...
read full review
Was this helpful? Yes
Dec 13,2012
Minithumbdown
By: 'Ghadeer AlTaha'
Dec 13,2012
4 people found
this helpful
I really hate edenvale I will never ever deal with edenvale again. It has been now six months since I moved out and they didn\'t give me back the deposit for my old apartment and the extra month i paid by mistake.  And it ...
read full review
What agent could do to change your mind?
I really hate edenvale I will never ever deal with edenvale again they\'re liars and thieves. It has been now six months since I moved out and they didn\'t give me back the deposit for my old apartment and the extra month i paid by mistake.  And it has been 3 months since I moved in to the new apartment and they didn\'t fix the broken stuff in the apartment. I spent lots of money on taxis to go to their office and they just keep lying to me and each time they tell me a different lie and new scenario. I was so nice with them but now I\'M REALLY SICK OF ALL THAT. 
Attached Files
Was this helpful? Yes
Sep 07,2012
Minithumbup
By: 'Gaby S'
Sep 07,2012
0 people found
this helpful
I have rented in the City for about 9 years or so and have used quite few of the Agents in Manchester, so I talk from experience! I have been with Edenvale for about 18 months or so and when any sort of repair issue has been ...
read full review
Was this helpful? Yes
Sep 05,2012
Minithumbup
By: 'Jessica Wells'
Sep 05,2012
0 people found
this helpful
Normally I dont bother writing reviews, but I felt I had to due to the help and support offered by Katie Allen and the Lettings Team at Edenvale. I had been let down by another Agent on a property and only had a matter of ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Anna McQueen
Apr 16, 2013
View all comments (2)
Edenvale is a terrible company - I agree with Mancity. ...
Aug 17,2012
Minithumbdown
By: 'AngryTenant'
Aug 17,2012
2 people found
this helpful
This Estate Agent refuse to take ownership of a problem and keep passing the book. Due to a leak/burst pipe in the building which they took months to repair and only did repair when they were threatened by United Utilities (UU). UU said they ...
read full review
What agent could do to change your mind?
They could start by paying the bill which they should have paid 4 years ago and npt pass the book.
Attached Files
Was this helpful? Yes
Jan 09,2012
Minithumbdown
By: 'LAD'
Jan 09,2012
6 people found
this helpful
Unlike others here, I found Edenvale mostly to be ok while we were in the property- mostly, not always- but they tried to lie and cheat their way to keeping half of our deposit. Their inventory when we moved in was piss poor- didn't list ...
read full review
What agent could do to change your mind?
Not tried to steal our deposit. Not charged for lightbulbs when none were working when we moved in.
Attached Files
Was this helpful? Yes
Sep 01,2009
Minithumbdown
By: 'Ana'
Sep 01,2009
5 people found
this helpful
This agency is just a disgrace. I moved in to this flat 2 weeks later than it was promised because they claimed that it was being cleaned and painted....but it was a lie. The walls and carpets were dirty, later on I discovered cockroaches and ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: littlemissbossy
Aug 20, 2011
View all comments (1)
Sorry to hear about your experiences. I've also had to endure a catalogue of incompetence and rudeness as a tenant of Edenvale. I was just wondering whether you had any issues regarding getting your full deposit back? ...
Nov 18,2008
Minithumbdown
By: 'timomouse'
Nov 18,2008
4 people found
this helpful
Awful Service. Had problems from day one when a decent majority of the furniture meant to be in our flat weren't there (including blinds!). We had to wait 3 months for 2 chairs (not 4, as stated on the inventory). Rent was taken out of accounts twice and ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: lewis
Oct 08, 2012
View all comments (2)
hi some of the students we work with have had problems with this company, can anyone give me the contact details of the adjudicator that people mention so we can pass there problems on tp them? ...
Aug 21,2008
Minithumbdown
By: 'jd123'
Aug 21,2008
5 people found
this helpful
I'm based in Manchester city centre. I live in a flat leased from Edenvale UK. I have had a horrific and traumatizing experience with them, and would strongly urge EVERYBODY reading this to stay clear of them. From the very beginning there were problems with ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: jen
Nov 22, 2011
View all comments (2)
We are due to move into a flat with this company next week.... this is after almost 2 months of having our deposit, changing moving dates etc and still refusing to confirm that we can move in next week, knowing we need to leave our current flat in two weeks time. the customer service is absolutley shocking ive never encounterd such an incompetent company in my life! the staff are rude, extremeley un helpful and have made the already stressful move 10 times more stressful than it needs be! if i h ...
Areas covered



Review statistics

From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
0 0 3 18 0 0 0 0 0 2

Fees

No fees set.

Complaints Procedure

No procedure available.

Awards won by Edenvale-UK

Individual Branch Awards

Opening hours





.
As Seen On

Find the Best Agent to
Sell or Rent Your Home