Established over 35 years, Burnett Davies Lettings offer a full property service from Let Only to Fully Managed. Our staff are highly experienced in the residential property industry and we pride ourselves in offering both landlords and tenants a professional, friendly and reliable service.
Burnett Davies Lettings

17 High Street
Barry
South Glamorgan
CF62 7EA
01446 737255



Properties for Sale
Properties to Rent

“Excellent...”

Feb 02,2019
Minithumbup
By: 'Karen'
Feb 02,2019
0 people found
this helpful
Michelle has been absolutely fantastic. She responded quixkly to any communication and wascable to facilitate a smooth and timely move....
read full review
Comment on agent fees
Average fees
Was this helpful? Yes

“Excellent service provided at all times!...”

Jan 22,2019
Minithumbup
By: 'Kira'
Jan 22,2019
0 people found
this helpful
From start to end of tenancy, the agent provided a fab service. Helpful both on the phone and in person, even when leaving to purchase!...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Michelle Barber
Jan 22, 2019
View all comments (1)
Thank you Kira for taking the time to leave such a wonderful review! ...

“Excellent!...”

Jan 22,2019
Minithumbup
By: 'Dom'
Jan 22,2019
0 people found
this helpful
Michelle and team helped me to move promptly and comfortably. Michelle in particular is brilliant and very friendly! I'd use Burnett Davies again in the future without hesitation....
read full review
Comment on agent fees
Good
Was this helpful? Yes
By: Michelle Barber
Jan 22, 2019
View all comments (1)
Thank you so much for your fantastic review Dom! ...

“west moves...”

Jan 22,2019
Minithumbup
By: 'Mrs J West'
Jan 22,2019
0 people found
this helpful
I would thoroughly recommend Burnett Davies Estate Agents if you are looking for a rental property, especially Michelle at the Barry Office who has been friendly, professional and has gone that extra mile to ensure my son could gets the keys to his new flat ...
read full review
Comment on agent fees
The fees were fair compared to other letting agencies
Was this helpful? Yes
By: Michelle Barber
Jan 23, 2019
View all comments (1)
Thank you Jane for your wonderfully kind review! Your positive words mean a great deal to us and it has been our absolute pleasure to assist your son with his house move. ...

“Friendly and helpful...”

Jan 21,2019
Minithumbup
By: 'Carla'
Jan 21,2019
1 people found
this helpful
I had a flat viewing with Michelle who was very friendly and helpful. After that all contact with her was professional and quick and she made the process very easy. Would definitely recommend....
read full review
Comment on agent fees
Good
Was this helpful? Yes
By: Michelle Barber
Jan 22, 2019
View all comments (1)
Thank you so much for your wonderful review Carla! ...

“Great communication and service...”

Sep 25,2018
Minithumbup
By: 'Jamie'
Sep 25,2018
0 people found
this helpful
Great first experience of renting - Michele has been professional and very helpful throughout, from updates on progress and advice when it was needed. I can't fault the service and personally Michelle went above and beyond to help with me securing my place....
read full review
Was this helpful? Yes

“amazing...”

Sep 03,2018
Minithumbup
By: 'Abbie Davies'
Sep 03,2018
0 people found
this helpful
burnett davies lettings have helped us move to our first family home and has made it so welcoming my little baby boy has settled so quickly, michelle was a wonderful and such a fantastic help throughout it all, kept us up to date when ever ...
read full review
Comment on agent fees
good
Was this helpful? Yes

“A Big Thank You...”

Jul 06,2018
Minithumbup
By: 'Ceri'
Jul 06,2018
0 people found
this helpful
A big Thank you to Michelle in the Lettings department at Burnett Davies,High St,Barry, for being very efficient and friendly throughout my search for a rental with a bathtub. I am now happily settled into a fantastic flat in a nice quiet area ...
read full review
Comment on agent fees
Good.
Was this helpful? Yes
By: Michelle Barber
Jul 09, 2018
View all comments (1)
Thank you so much for your wonderful review Ceri! May your new bath tub always be filled with bubbles and happiness! Best wishes in your new home, Michelle. ...

“Avoid at all costs...”

Jul 02,2018
Minithumbdown
By: 'Upset person'
Jul 02,2018
1 people found
this helpful
I rented a property from Burnett Davies high street barry It was a disaster from day one. Agents kept saying - they would call landlord and get things sorted and they never ever sorted a thing! Damp, damage, illness caused by these. Gas must be ...
read full review
Comment on agent fees
Rip off considering they do nothing
Was this helpful? Yes
By: Burnett Davies Lettings
Jul 04, 2018
View all comments (1)
Many thanks for taking your time to leave a review of our services. Whilst we appreciate your frustration with certain reported maintenance issues, I'm sure you can appreciate it is very difficult to be able to carry out any maintenance work on a property if landlords stipulate that all repairs have to be authorised prior to us being able to instruct. While we take care that all tenants receive a swift response to repairs we can only act on a landlords instruction to then allow us to ins ...

“Professional and Fast Service...”

Apr 10,2018
Minithumbup
By: 'Sam'
Apr 10,2018
0 people found
this helpful
My wife and I have been impressed by the work Michelle did on behalf of the agency. Communication via email was very quick and reliable, and she was also very professional and helpful over the phone. When we moved in the flat had been cleaned, ...
read full review
Comment on agent fees
The fees were £300 overall. £180.00 for the first tenant, £60 for the second tenant and £60 for our guarantor, totalling £300.00 inc VAT.
Was this helpful? Yes

“Please avoid this agency at all costs. Very unprofessional. From ......”

Jul 08,2017
Minithumbdown
By: 'Disgusted disillusioned soon to be ex-tenant'
Jul 08,2017
4 people found
this helpful
Please avoid this agency at all costs. Very unprofessional. From the first viewing when we were given inaccurate rental price things have only got worse. When we moved in the electricity was £25 in arrears and despite repeated requests, we have not been refunded. The flat ...
read full review
Comment on agent fees
I don't know what they are doing for their money to be honest.
Was this helpful? Yes

“Worse property agent EVER arrived at property with removal lorry, ......”

Mar 11,2017
Minithumbdown
By: 'Not anonymous'
Mar 11,2017
1 people found
this helpful
Worse property agent EVER arrived at property with removal lorry, met by agent, can't get in, key won't fit!!!, should have taken it as a sign. When eventually got into property None of the work requested had been carried out. Agent left. Within half an ...
read full review
Was this helpful? Yes

“Trying to move into a home is the hardest thing ......”

Feb 21,2017
Minithumbdown
By: 'Anonymous'
Feb 21,2017
0 people found
this helpful
Trying to move into a home is the hardest thing you'll ever do! The staff are more than helpful during a phone call but it's like it goes in one ear and out of the other! I moved in to an incomplete property after weeks ...
read full review
Comment on agent fees
Great! They were free. You pay for what you get.
Was this helpful? Yes
By: martyn
Feb 23, 2017
View all comments (1)
Thank you for your review, it is difficult to comment on what you have said as you are anonymous? If you would care to contact the office I would be happy to discuss your complaint. ...

“WORST LETTING AGENTS; EVER. We were due to move in ......”

Aug 18,2016
Minithumbdown
By: 'EmilyW'
Aug 18,2016
0 people found
this helpful
WORST LETTING AGENTS; EVER. We were due to move in on a Friday. We rang the agents to see what time we could access the property, only to find that the landlord wanted to do extensive work inside and out. We asked if we could ...
read full review
What agent could do to change your mind?
Terrible. Overpriced and demanding.
Attached Files
Comment on agent fees
Terrible. Overpriced and demanding.
Was this helpful? Yes
By: martyn
Oct 13, 2016
View all comments (2)
Thank you for your feedback. When viewing the property you were advised that the landlord would be undertaking certain works.He failed to carry these out which we advised you of, we waited to see if he would but despite numerous promises the works were not carried out by the landlord. After a discussion with your father we felt it would not be safe to move you in.The deposit was returned to your father. ...

“This has been the worst experience I have ever had ......”

Apr 07,2016
Minithumbdown
By: 'Marilena'
Apr 07,2016
0 people found
this helpful
This has been the worst experience I have ever had with a letting agency. It was so bad I had to go online to see if these guys have any reviews and was none too surprised to read about everyone's nightmare experiences. Long story short: ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: martyn
Oct 13, 2016
View all comments (2)
Thank you for your feedback. You e-mailed us on the 23rd March to say you wanted the flat, on Wednesday the 30th March we received your application which we sent to the landlord, we confirmed this by e-mail to you on the 31st. On Monday the 4th April you e-mailed to chase but said you appreciated it was not our fault? On the 6th April you e-mailed to say you had found somewhere else. ...

“We viewed a shop that we were very interested in ......”

Sep 08,2014
Minithumbdown
By: 'Ali'
Sep 08,2014
1 people found
this helpful
We viewed a shop that we were very interested in renting, we asked for more room at the back of the shop, we were told that they will speak to landlord and get back to us asap. 2 weeks gone with no response so we phone ...
read full review
What agent could do to change your mind?
be honest and professional from the start
Attached Files
Was this helpful? Yes

“Please Please Please do not use this agency as you ......”

Apr 06,2014
Minithumbdown
By: 'Shafiq'
Apr 06,2014
3 people found
this helpful
Please Please Please do not use this agency as you will most probably go through what I went through. I went through 8 months of Hell with this agency, despite the fact that I had told them on many occasions that I have a 5 month baby ...
read full review
Was this helpful? Yes
By: Yvonne Hardwick
Apr 17, 2018
View all comments (4)
yes my landlord was martyn please dont rent off burnett davies lettings anywhere at all. He has no intention fixing any problems that you have he patches them up to make the house look good Dont Rent Off Them ...

“I had this nightmare experience with this agency. They are ......”

Feb 26,2014
Minithumbdown
By: 'HOT'
Feb 26,2014
2 people found
this helpful
I had this nightmare experience with this agency. They are basically after money and you will have to chase up with all the issues you told them and it took them forever to resolve your problem when you play it really hard. They basically dont ...
read full review
Was this helpful? Yes
Areas covered
  • CF62
  • CF42
  • CF5
  • CF40
  • CF63
  • NP19
  • CF45
  • CF64
  • CF11
  • CF24
  • CF10
  • CF40
  • CF14

NAEA ARLA RICS NALS NLA DPS TDS SAGEagent Property Redress Scheme


Review statistics

From Landlords From Tenants From Vendors From Buyers Other
0 0 9 7 0 0 0 0 0 2

Fees

No fees set.

Complaints Procedure

In the event that you need to make a complaint about the service that Burnett Davies Lettings have offered or about any member of staff our complaints handling procedure is as follows:
Your complaint must be made in writing and should be addressed to Martyn Burnett and sent to our Cardiff Office at
21 Penlline Road, Whitchurch, Cardiff, CF14 2AA Tel No: (02920) 621162; Fax No: (02920) 621141 Email: martyn@burnettdavieslettings.co.uk
The complainant must include a written summary of the nature of the complaint. On receipt of the formal complaint you will receive a written response to the complaint within 14 working days. In the event that the above procedure fails to deal with the issues satisfactory then you have the right to refer the matter to an independent redress scheme. Details as follows:
Consumer redress scheme – Ombudsman Services: Property – PO Box 1021 Warrington WA4 9FE
Tel 0845 050 8181, fax 0845 051 1231, www.os-property.org, email: enquiries@os-property.org
Business redress scheme – RICS Dispute Resolution Service, Surveyor court, Westwood Way, Covenrty, CV4 8JE. Tel 020 7334 3806, fax 020 7334 3802, www.rics.org/drs , email: drs@rics.org
Last updated at 9:07 AM 07/09/2018 by Michelle Barber

Awards won by Burnett Davies Lettings

Individual Branch Awards

Opening hours





.
As Seen On

Find the Best Agent to
Sell or Rent Your Home